Teraz jest 2019-02-18, 22:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-12-19, 14:36 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2016-11-16, 13:36
Posty: 8
Lokalizacja: Węgrzce k. Krakowa
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 40

Model: szuam SCX10 Scaled
Imię: Rafał
Witajcie
Dawno nie zaglądałem ale tak jak wcześniej pisałem używam takich aut jedynie w skali 1:1.
Syn 9 letni dostał ode mnie rok temu AXIALA kupionego tu na forum.
Oczywiście model okazał się totalna porażką - miał być w sensownym stanie a był tak umęczony ,ze w pierwszy dzień rozpadła sie zwrotnica, wały już ze 3 razy, skrzynia wymagała rozebrania i smarowania, silnik to trup. Resztą też była zmęczona niesamowicie.
No cóż - kupiłem używane, zaufałem i ponosiłem konsekwencje naprawiając więcej niż jeżdżąc.

Pytanie właściwe:
Co wybrać - AXIAL RTR czy TRX-4
Za TRX przemawiam bardziej rozbudowana mechanika ( mosty z blokadą, skrzynia z 2 biegami itp)
Za to AXIALA znam i mam jeżdżącego trupka na ewentualne części.

Młody ma 9 lat i kasę zbierał półtora roku to i może doceni ile trzeba na taki model trudu ale nie chciał bym aby była to taka sama smutna przygoda jak z Jego pierwszym RC tiralem :(

Proszę o radę - co kupić (pakiety i ładowarkę mam) w cenie ok 2000-2500zł aby przede wszystkim było dobrej jakości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł: Re: Axial czy TRX-4
PostNapisane:2018-12-19, 14:45 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2258
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Wiek: 35

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Trx i scx10 się na tyle różnią, że cieżko łatwo podjąć decyzje.
Osobiście zawsze brał bym Axiala ze względu na prostą konstrukcje i łatwiejszy dostęp do modyfikacji.
Z drugiej strony z Trxa można zrobić fajną wyprawowkę.
Tak wiec pytanie jak planujecie model wykorzystać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł: Re: Axial czy TRX-4
PostNapisane:2018-12-19, 15:08 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2016-11-16, 13:36
Posty: 8
Lokalizacja: Węgrzce k. Krakowa
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 40

Model: szuam SCX10 Scaled
Imię: Rafał
Priorytetem jest awaryjność.
Wiadomo ,ze Młody najchętniej by cały czas po błocie śmigał ale pilnuje tego a potem czyszczenie sprzętu.
Jest jeszcze Tamia ale o tym nie mam bladego pojęcia..

A czy to prawda co piszą sprzedawcy ,ze wersja AXIAL KIT jest lepszej jakosci niż RTR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł: Re: Axial czy TRX-4
PostNapisane:2018-12-19, 15:22 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-07-08, 13:00
Posty: 76
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: TRX 4 :))))
Imię: Grzegorz
Ja mam Trx 4 i dlatego polecam Axiala. Blokada mostów jak zacznie padać to serwo 110 zł.
Drugi raz już bym go nie kupił ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł: Re: Axial czy TRX-4
PostNapisane:2018-12-19, 15:50 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2258
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Wiek: 35

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
RAV_N napisał(a):
Priorytetem jest awaryjność.
Wiadomo ,ze Młody najchętniej by cały czas po błocie śmigał ale pilnuje tego a potem czyszczenie sprzętu.
Jest jeszcze Tamia ale o tym nie mam bladego pojęcia..

A czy to prawda co piszą sprzedawcy ,ze wersja AXIAL KIT jest lepszej jakosci niż RTR



Czy kit jest lepszy? Hmm kit ma tą przewagę, że wkładasz elektronikę jaka chcesz.
Rtry wychodzą na plastikowych zebatkach skrzyni po za czerwonym wrangim i niebieskim chevi.
Axial to Axial moim zdaniem najlepszy wybór ale cierpi na brak części zamiennych w kraju. Wszytko trzeba ściągać z zagranicy.
Do Traxxasa masz wszystko na miejscu, mechanicznie jest Pancerny niestety elektronika jest słaba. Ale to wada każdego RTRa. Czy to trx, hpi czy axial należy wymienić serwo skrętu.
Blokady jak się ich używa z głowa działają bez problemu.
Tamiya? Która? Cc01? Moim zdaniem dla młodego odpada. Za delikatna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł: Re: Axial czy TRX-4
PostNapisane:2018-12-19, 15:57 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7584
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
Mhm... pozwolisz że nawiąże do twoich słów na temat axiala. Bo to co opisujesz brzmi jak cieżkie katowanie modelu ;)
Zwrotnice plastikowe, przy dużym obciążeniu tzn serwo napiera na uklad skretny to potrafią się złamać, chociaż czasami bardzo dużej siły trzeba by to poległo ale nawet jeśli padnie to zwrotnice + c-huby alu są w przystępnej cenie (ok min 30pln za dane elementy~)Druga rzecz wały, nie wiem jakie wały były w użyciu, skrzynia biegów axiala ma sprzęgło i w krytycznej sytuacji powinna odpuścić, jeśli tak się nie stało to została źle skonfigurowana.
Ogólnie miałem w ręku modele axiala w różnych konfiguracjach, skrajnie wyglądającego na zajechanego, od średnio używanego. Jedynie co musiałem wymienić to łożyska po jednym użytkowniku w modelu bo nie było co zbierać ;)

Przykro ze tak kiepsko zaczęła się Wasza przygoda z axialem.
Z swojej strony mogę polecić axiala scx10II w wersji KIT (na allegro można dostać nawet w dobrych $$ ostatnio widzialem za ok 1400pln), do tego silniki szczotkowy z zakresu 35T (jeśli pakiet 2S) lub 45T (jeśli pakiet 3S), regulator hobbywing 1060 lub lepszy programowalny 1080. Serwo min 15kG uciągu.

Sprzedawcom chyba chodzi o to że pierwsze zestawy rtr (z karoseria jeepa cherokee) mają w skrzyni biegów plastikowe zębatki a one padają z powodu złego ustawienia sprzęgła przez użytkownika ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-12-19, 16:28 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5863
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 65 razy
Otrzymał podziękowań: 137 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Przeniosłem z garażu, bo to zdecydowanie nieodpowiedni dział na zadawanie takich pytań, od tego jest ta część forum. Zmieniłem temat na bliżej określający zawartość.

Co do samego pytania, to jeśli model ma użytkować dziecko, to im mniej części możliwych do zepsucia, tym lepiej.
Wg mnie, w takim przypadku zakup modelu ze zdalnie uruchamianymi blokadami, zmianą przełożeń to szukanie sobie problemów. Tak jak w 1:1, trzeba z tego korzystać z głową.
Wyobraźnia dzieciaków nie zna granic, w niektórych przypadkach nie zmienia się to nawet w dorosłym życiu...
W tym budżecie skompletujesz popularnego axiala scxII (kit+elektronika), ale także HPI Venture czy też Vaterrę. Co do tej ostatniej wymienionej dwójki, to nie mam wystarczającego obycia z tymi modelami by doradzać, co "ludzie piszą" możesz poczytać na forum, pooglądać garaże. W tym dziale zapewne też znajdziesz tematy o problemach z wyborem spośród wymienionych modeli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-12-19, 17:21 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-06-12, 13:43
Posty: 118
Lokalizacja: Olsztyn k/Częstochowy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 43

Model: Scorpion XXL;Carbon MBM;Venture;SCX 10.2
Imię: Rafał
czemu nie bierzesz w ogóle pod uwagę HPI Venture ??? Wg. mnie model niczym nieustępujący dwóm wymienionym, bardzo twardy - na skałach ze mna lekko nie ma a jeszcze nic!!! nie posułem, urwałem - i ma jeszcze jedna przewagę : za 1500 zl dostajesz kompletny model gotowy do jazdy i zostaje Ci niemal tysiak na jakies fajne przeróbki, "szpeje" czy poprawe fabryki, czy jak Ci się FJ nie podoba, to na bude Defendera ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-12-19, 22:53 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1483
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 46

Model: różne
Imię: Irek
Obecnie stawka się bardzo wyrównała

Kiedyś był tylko Axial
Potem pojawil się TRX4 ale byl bardzo drogi
I Venture ktory wychodzil zdecydowanie najkorzystniej cenowo.

Obecnie cenowo jest już podobnie (Axial stanial, TRX wypuscil tani model Sport)

Ja bym Wam radził, jesli nadal macie tego pierwszego Axiala
- przeprowadzić jego gruntowny serwis (wymienić np wszystkie łozyska, nasmarować itp)(
- kupić drugi taki sam - zawsze to lepiej jesli ma sie wspólne części zamienne.

TRX4 w wersji LR lub Bronco bym jednak odradził. Chyba że chcesz od razu zainwestować w lepsze serwa (wszystkie). Wtedy jest fajna zabawa z blokadzami i skrzynia biegów. Jesli junior docenia takie smaczki jazdy - WARTO!

Jakiego Axiala macie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł: Re: Axial czy TRX-4
PostNapisane:2018-12-20, 10:13 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 290
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
Jerry_Cornelius napisał(a):
Sprzedawcom chyba chodzi o to że pierwsze zestawy rtr (z karoseria jeepa cherokee) mają w skrzyni biegów plastikowe zębatki a one padają z powodu złego ustawienia sprzęgła przez użytkownika ;)

Chodzi o drag brake?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-12-20, 11:23 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-06-12, 13:43
Posty: 118
Lokalizacja: Olsztyn k/Częstochowy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 43

Model: Scorpion XXL;Carbon MBM;Venture;SCX 10.2
Imię: Rafał
Dragbreak to funkcja regulatora, a sprzęgło to sprzęgło ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#12  PostTytuł: Re: Axial czy TRX-4
PostNapisane:2018-12-20, 12:53 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7584
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
Crow napisał(a):
Chodzi o drag brake?

Nie.
Drag brake to jest hamowanie modelu za pomocą silnika przy użyciu regulatora, widać ta funkcje doskonale na pochyłościach- czyli model powoli się stacza ale nie zatrzymuje się ;)
Sprzęgło w modelu to 2 kawałki papieru ściernego najczęściej przy dużej zebatce odbiorczej, które mają puścić w krytycznym momencie by nie doprowadzić do uszkodzenia zębatek czy wałów ;)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-12-20, 19:51 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11915
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 28 razy
Otrzymał podziękowań: 265 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
RC-Nennox napisał(a):
Pytanie właściwe:
Co wybrać - AXIAL RTR czy TRX-4
Za TRX przemawiam bardziej rozbudowana mechanika ( mosty z blokadą, skrzynia z 2 biegami itp)
Za to AXIALA znam i mam jeżdżącego trupka na ewentualne części.

Zasadniczo sam sobie odpowiedziałeś, choć niektóre argumenty można też i odczytać odwrotnie :)

Przeciw TRX-owi (wersja Defnder, Bronco, Tactical) przemawia bardziej rozbudowana mechanika ... - i tu argumenty Kolegów są jak najbardziej słuszne, szczególnie te dotyczące konieczności zachowania pewnych reżimów związanych ze sterowaniem modelem, by nie uszkodzić skrzyni biegów lub dyferencjałów.
I w tym kontekście również nie polecam podwozia TRX-4 dla "dziecka", a napisałem to w cudzysłowie, bo znam dorosłych, którzy operują tym modelem jak maluśińscy i potem ...

"Za to AXIALA znam i mam jeżdżącego trupka na ewentualne części" - z tym, że może się okazać, iż skoro przetrwały w skatowanym modelu, to są to najmocniejsze elementy i w nowym nieprędko lub nigdy się nie zepsują. Wówczas magazyn części zamiennych na nic się nie przyda.

Tyle żartów, a na poważnie, to polecam model duży, popularny i co najistotniejsze ze stabilnym zapleczem serwisowym.
Duży - bo taki model jedzie w terenie, a nie wisi co chwilę. Oczywiście skoro model duży, to i duże koła powiedzmy od 115 mm w górę i wzmiankowany warunek trakcyjności powinien być spełniony.
Popularny - to wiąże się zarówno z ostatnia cechą (dostęp do serwisu), ale przede wszystkim z możliwością w miarę łatwego odsprzedania modelu, który jest atrakcyjny - to na wypadek gdyby młodemu się znudziło.
I na koniec taki z zapleczem serwisowym - tu nić nie trzeba tłumaczyć.

Z powyższego wynika, że masz teoretycznie do dyspozycji 2 marki (kolejność alfabetyczna): Axial i HPI. Vaterra choć w niczym nie ustępuje jakością wymienionym markom, to chyba jest najmniej popularna, a to nieco przemawia na niekorzyść.

A teraz sam sobie zaprzeczę w jednym aspekcie, tzw. popularności.
Patrząc na zalety TRX-a (z perspektywy zwolnic i większego prześwitu) może warto spojrzeć na dwa modele:
1/ MST CFX-W JP1 KIT http://www.rc-mst.com/news_info.php?sn=178&rank=1 oraz
2/ TRX-4 Sport https://traxxas.com/products/landing/trx-4-sport/

Choć popularne, czy też liczne u nas - na ten moment - nie są, za to wg mnie mają sporo zalet i powinny dać dużo frajdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#14  PostTytuł: Re: Axial czy TRX-4
PostNapisane:2018-12-21, 07:36 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 290
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
Jerry_Cornelius napisał(a):
Crow napisał(a):
Chodzi o drag brake?

Nie.
Drag brake to jest hamowanie modelu za pomocą silnika przy użyciu regulatora, widać ta funkcje doskonale na pochyłościach- czyli model powoli się stacza ale nie zatrzymuje się ;)
Sprzęgło w modelu to 2 kawałki papieru ściernego najczęściej przy dużej zebatce odbiorczej, które mają puścić w krytycznym momencie by nie doprowadzić do uszkodzenia zębatek czy wałów ;)

Pozdr.


Aaaaa! to to ze śrubką i sprężynką :LOL :<>. Śrubkę mam oddaloną na maksa od odbioru (główka jest na równo z trzpieniem nagwintowanym). Więcej się nie da bo spadnie a i tak mam wrażenie, że sprężyna dociska bardzo mocno.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-12-21, 13:26 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2016-11-16, 13:36
Posty: 8
Lokalizacja: Węgrzce k. Krakowa
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 40

Model: szuam SCX10 Scaled
Imię: Rafał
Dziękuję wszystkim za rady - będzie czas przez święta to przetrawić.
Jak na razie posługujecie się oznaczeniami i terminami, których nie do końca rozumiem.
Poszukam tez może w Krakowie jakiegoś sklepu (nie wiem czy modelarnia.pl nie ma w ofercie axiala - zapytam) gdzie bedzie ktos kompetentny aby doposazy wersje KIT.
Jak połapie się o czym mówicie to pewnie wrócę z konkretnymi pytaniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO