Teraz jest 2018-12-16, 04:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
 Post nr:#151  PostTytuł: Re: Od czego zacząć ???
PostNapisane:2018-02-13, 16:13 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2009-11-27, 15:15
Posty: 379
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 36

Model: TRX4 Land Rover D110, TRX4 BRONCO, Strada DT
Imię: Karol
Jerry_Cornelius napisał(a):
hejho napisał(a):
welna79 napisał(a):
Może i chorujesz na TRX-4, ok, jednak jest to (jak by to ująć żeby nie obrazić zotornika :> :Y ) - "wybryk natury", natury naszego forum, na którym są modele do trialu

Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Pytam poważnie, bo oglądając sporo trailowych filmów na YT to generalnie TRX-4 jest raczej chwalonym modelem. Skąd to negatywne nastawienie na naszym forum do niego?


Panie gdzie tam! Bierz śmiało tego TRX-4, lepszego modelu nie ma, będziesz koksem na dzielni!
Ci co psy wieszają na trx4 to złośliwcy i zazdrośnicy bo ich nie stać!


A tak na serio dość fajny model ale jest też natura zawodników ;) By to to ładnie robiło to nie ukrywam że trzeba troszeczkę do niego wsadzić (dodatkowe ok 500pln ;) i to jest moje zdanie, bo komuś innemu może wystarczyć stock do funu ;) )

:W



500 zł :D , kurcze ja jeszcze na dobre nie zacząłem jeździć a juz poszło dodatkowo okolo 1800 + zl. :P ale to przez nowo poznanych kolegów z forum i lektury :P

Ale model jest EPICKI i na pewno zapisze się w świecie modeli RC :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#152  PostTytuł: Re: Od czego zacząć ???
PostNapisane:2018-02-13, 17:35 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-02-23, 00:10
Posty: 2714
Lokalizacja: Obecnie - Wałcz
Podziękował : 37 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy
Wiek: 39

Model: pierwszy najlepszy
Imię: Stasiu, Staszek
hejho napisał(a):
welna79 napisał(a):
Może i chorujesz na TRX-4, ok, jednak jest to (jak by to ująć żeby nie obrazić zotornika :> :Y ) - "wybryk natury", natury naszego forum, na którym są modele do trialu

Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Pytam poważnie, bo oglądając sporo trailowych filmów na YT to generalnie TRX-4 jest raczej chwalonym modelem. Skąd to negatywne nastawienie na naszym forum do niego?


Wywołany do tablicy zgłaszam się ;)
Generalnie forum powstało z myślą o budowaniu trialówek i późniejszym ich objeżdżaniu w terenie.
Jak sam zapewne wyczytałeś jest kilka klas w które można celować.
Każda z klas posiada swój Regulamin, w którym określona jest specyfikacja modelu.
Nie wiem która Tobie klasa przypadła do gustu => moje serce skradła klasa Truck i filmiki z zawodów
Póki co Traxxas nie klasyfikuje się do żadnej z kultywowanych klas za wyjątkiem Extreme - no ale tam to szkoda go ciorać + konieczne upgrate (winch, dociążone koła, inne opony itp)

Jeśli myślisz o pierwszym modelu którym będziesz śmigał w terenie, to bierz Traxxa
Jeśli natomiast chcesz się spotkać z zakręconą ekipą z PL i ze świata, to nijak inaczej się nie da - konieczne będzie wybranie którejś klasy i modelu do niej.

Tak to widzę na ten czas.

Dodatkowo Ci powiem, że Defy Traxxasa spotykane na forum, to często modele rekreacyjne forumowiczów już posiadających jakiś model.
Może kiedyś powstanie oddzielna klasa dla takich byków na zwolnicach jak Defek TRX4 - ale to ciągle future

Pozdrawiam
welna79
:W


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#153  PostTytuł: Re: Od czego zacząć ???
PostNapisane:2018-02-13, 20:25 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 877
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 50

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
hejho napisał(a):
welna79 napisał(a):
Może i chorujesz na TRX-4, ok, jednak jest to (jak by to ująć żeby nie obrazić zotornika :> :Y ) - "wybryk natury", natury naszego forum, na którym są modele do trialu

Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Pytam poważnie, bo oglądając sporo trailowych filmów na YT to generalnie TRX-4 jest raczej chwalonym modelem. Skąd to negatywne nastawienie na naszym forum do niego?



Kuba jak chcesz obejrzeć na żywo , to zapraszam w któryś weekend :OK .
Jak coś to pisz pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#154  PostTytuł: Re: Od czego zacząć ???
PostNapisane:2018-02-13, 20:32 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5816
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Zbyszek napisał(a):
Kuba jak chcesz obejrzeć na żywo , to zapraszam w któryś weekend :OK .
Jak coś to pisz pw.


I to jest jedynie słuszna koncepcja!
:OK

Jerry_Cornelius napisał(a):
Panie gdzie tam! Bierz śmiało tego TRX-4, lepszego modelu nie ma, będziesz koksem na dzielni!
Ci co psy wieszają na trx4 to złośliwcy i zazdrośnicy bo ich nie stać!
:W


Za ten wpis i poprzednie jemu podobne próbujące skłócić ludzi na forum dostajesz Jerry ostrzeżenie.
Takie zachowanie nie przystoi zwłaszcza "Dinożaurowi" i nie będzie tolerowane na forum.
(Obszerne wyjaśnienie masz na PW)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#155  PostTytuł: Re: Od czego zacząć ???
PostNapisane:2018-02-14, 00:37 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11755
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 258 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Jeżeli dobrze odczytuję lokalizację, to masz w okolicy co najmniej dwa takie modele - zresztą propozycja terenowej prezentacji już padła, więc nic tylko korzystać jak Ktoś proponuje.

Stasiu też już składnie Ci wytłumaczył co z tymTRX-em "jest nie tak".
TRX-4 jest w tym sensie nietypowy, że nasze obecne Regulaminy Klas nie za bardzo są w stanie go wchłonąć w konfiguracji fabrycznej. Zwolnice eliminują go z Klas SS, SC i SP, a duże i ciężkie nadwozie Defendera, nie daje mu żadnych szans w Klasie EX. To już nawet nie chodzi o szanse na "wyniki", tylko na samą możliwość sensownej jazdy, która będzie przyjemnością, a nie udręką w walce z trasą która nie jest dla niego.

Ma i nie ma Staś racji co do tego, że TRX-a mają w większości osoby, które mają już inny model z jakiejś Klasy, a ten jest do rekreacji. Na bodajże 20 sztuk odnotowanych na tym forum, akurat większość (chyba), jest w rękach osób dla których to jedyny model, a czasami pierwsza trialówka. Ale fakt, że dla kilku - np. dla mnie - to kolejny model właśnie do czystej rekreacji.

W temacie pojawiają się marki Vaterra, MST, Axial, Tamiya, czy ostatnio Traxxas i HPI - każda trialówka od tych producentów nie będzie złym wyborem. Wszystko można przerabiać i modyfikować, wszystkie wymienione marki maja zaplecze części, więc awarie, które są normalna częścią trialowania, nie oznaczają końca żywota dla modelu. Kolejność wymienionych producentów losowa i nie ma nic wspólnego z jakością lub "lepszością". Wybierz model jaki Tobie się podoba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#156  PostTytuł: Re: Od czego zacząć ???
PostNapisane:2018-02-14, 08:19 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-10, 13:50
Posty: 1043
Lokalizacja: Brwinów
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 43

Model: jedna ciężarówka RC
Imię: pije Kuba do Jakuba
Dość przejrzyście kolega Wojtek to opisał, dodam kilka słów od siebie, może pomoże. Awaria modelu to troszkę jak z dużym samochodem 1:1 - coś zgrzyta np:. przegub, wymieniamy go i jest cisza, jeździmy dalej, podobnie w modelu, ukręca się np: wał, kupujemy nowy i wymieniamy a zależy to też od stylu jazdy i '' nogi '' czyli używania gazu, przeciążenia, których uczysz się trialując, to one mogą spowodować wycieranie się pewnych komponentów, w rezultacie wymiana kosztuje mniej niż w samochodzie 1:1. Np: jako duże dziecko :ok w modelu axial scx 10, zębatki w przekładni wymieniłem dopiero po dwóch latach katowania, łożyska w piastach po około pół roku, półośki w przedniej osi po roku. Z tym że można by skwitować że '' uczyłem się '' modelu, były próby driftu na śniegu, wodzie czy błocie :hehe model przechodził też liczne testy na sztywnych podjazdach gdzie na zmianę używany był gaz i wsteczny, to działo się na seryjnym silniku który wymieniałem na początku na szybszy, żeby zobaczyć, sprawdzić co się wydarzy :OO . Obecnie w trialówkach szukam dokładności w wolnej jeździe, wydaje się to nudne ale jeśli temat cię pochłonie to może pozbawić snu przez kilka nocy :smajlik . Jedyną, dość ważną różnicą względem autek 1:1 jest to że modele budowane przez właścicieli mogą poruszać się lepiej niż te seryjne i różnice będą mocno odczuwalne, dla kogoś kto nie budował modelu tylko kupował nowy brzmi abstrakcyjnie lecz na forum jest dużo przykładów, nie chodzi może o zdobywanie laurów i złotych medali na zawodach lecz różnicę jaką dostrzegamy między serią a budowanym modelem. Przerabianie zaczyna się już od samej myśli i chęci zmiany opon na inną mieszankę czy wielkość, nagle może się okazać ze szuflada w biurku wypełnia się częściami rc :W .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#157  PostTytuł: Re: Od czego zacząć ???
PostNapisane:2018-02-14, 08:30 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-02-23, 00:10
Posty: 2714
Lokalizacja: Obecnie - Wałcz
Podziękował : 37 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy
Wiek: 39

Model: pierwszy najlepszy
Imię: Stasiu, Staszek
jakoobcycles napisał(a):
zotornik napisał(a):
Jeżeli dobrze o....


Dość przejrzyście[...] Przerabianie zaczyna się już od samej myśli i chęci zmiany opon na inną mieszankę czy wielkość, nagle może się okazać ze szuflada w biurku wypełnia się częściami rc :W .


i z czasem szuflada to za mało a po pewnym czasie pół i więcej domu to wiewiórcza nora z poupychanymi częściami do kolejnych projektów których tak dużo w głowie :LOL

:smajlik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#158  PostTytuł: Re: Od czego zacząć ???
PostNapisane:2018-02-14, 21:47 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-02-14, 21:27
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Model: 1968 Ford F-100 Ascender
Imię: Jakub
Do Ascendera potrzebuję zakupić pakiet(y) LiPo Shorty (przerabianie na zwykłe w najbliższym czasie nie wchodzi w grę). Mam dwie opcje, pakiet 4200mAh/4600mAh, który waży ~200g lub w tej samej kwocie trzy pakiety 3200mAh o wadze ~150g. Kwestia ekonomiczna na razie na bok, pytanie do doświadczonych użytkowników: który pakiet będzie lepszy jeśli chodzi o wyważenie tego modelu? Czy ta różnica 150 vs 200g będzie miała jakikolwiek wpływ na jazdę? Czy warto brać to pod uwagę? Sam tego pewnie tak szybko nie odczuję, ale pakietów raczej nie kupuje się na chwilę, stąd prośba o poradę.
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#159  PostTytuł: Re: Od czego zacząć ???
PostNapisane:2018-02-14, 22:45 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!

Dołączył(a): 2014-07-28, 16:01
Posty: 357
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 40

Model: Traxxas Summit, Vaterra Ascender
Imię: Grzegorz
monry napisał(a):
Do Ascendera potrzebuję zakupić pakiet(y) LiPo Shorty (przerabianie na zwykłe w najbliższym czasie nie wchodzi w grę). Mam dwie opcje, pakiet 4200mAh/4600mAh, który waży ~200g lub w tej samej kwocie trzy pakiety 3200mAh o wadze ~150g. Kwestia ekonomiczna na razie na bok, pytanie do doświadczonych użytkowników: który pakiet będzie lepszy jeśli chodzi o wyważenie tego modelu? Czy ta różnica 150 vs 200g będzie miała jakikolwiek wpływ na jazdę? Czy warto brać to pod uwagę? Sam tego pewnie tak szybko nie odczuję, ale pakietów raczej nie kupuje się na chwilę, stąd prośba o poradę.
Pozdrawiam :)
Jeździłem w Ascenderze na pakietach od 2200mAh do 5600mAh, hardcase jak i miękkie i osobiście nie widzę większej różnicy. Teoretycznie im mocniej dociążona przednia oś, tym model powinien sobie lepiej radzić na podjazdach. Chyba że masz źle dobrane opony i zamiast robić będą kopały. Ale jeśli model waży powiedzmy 3kg, to te 50 gram nie ma znaczenia. Brałbym większe ze względu na mniejszą częstotliwość zmieniania podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO