Teraz jest 2018-10-20, 19:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#31  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-19, 15:56 
Dokładnie ja w UNIMOGU dałem tyle żelastwa że, teraz każde koło waży 0,5KG.I jak dla mnie jest git.


Góra
  
 
 Post nr:#32  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-19, 20:46 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-11-02, 10:07
Posty: 301
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 41

Model: Ford Bronco Icelander
Imię:
maciek napisał(a):

W Klamocie (wiem wiem nekrofil) mialem na Stampede 83T i 19T, mosty od TLT, wały nieco przedluzone, nic sie nie grzalo, na pakiecie 3300mAh smigalem ponad 1.5h. Regiel TEU-101BK przylutowany na pałe do silnika. Przelozenie wystarczalo w zupelnosci, nie za szybki nie za wolny - idealny

pzdr


:jaw żeś mnie lekko skasował... Półtorej godziny? serio?!
Sprawdzałem opory przekładnie - chodzi lekko, jakis czas temu rozkręciłem i wymieniłem w niej smar.
Mosty luzem też nadzwyczaj lekko.
Na 83/19 było Ci akurat, a ja zakładając 90/19 (chcialem trochę nadążyć za kumplem w clodzie) zajechałem metalowy zabierak (był już lekko podjechany więc raczej go dobiłem).
90/16 większość czasu jeżdże na "pół gwizdka" bo za szybki jest - max prędkość to prędkość spokojnie spacerującej osoby - na modelarskim radarze wyszło 4km/h.
Na moje to zbyt szybko.

Kij z prędkością...mnie dobija te Twoje półtorej godziny :D

BTW, regulator TEU101BK to samo zło... Miałem go przez kilka tygodni - bardzo zły wybór... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#33  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-19, 23:20 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-04-25, 21:35
Posty: 11173
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 40

Model: Land Rover Discovery MK1
Imię: Maciek
Moje TEU-101BK katowalem wraz z Firebirdem 19T (silnik) w starym StadiumRider. Zatopiony kilk arazy, potem Klamot :)

Ostatnie zawody po naladowaniu pakietu caly drugi dzien jezdzilem, potem jeszcze w domu zdziebko i Pablem :) az padl...IMHO to chyba optymalna konfiguracja pod Stampede, łożyska i mosty TLT


pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#34  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-20, 11:57 
Offline
Naciągacz ! UWAGA !
Naciągacz ! UWAGA !
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-07-11, 20:13
Posty: 2192
Lokalizacja: Gd
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Wiek: 27

Model: Axial, Losi, Clod, itd.[...]
Imię: Igor
no miło cały dzionek... ja na ni-cd 2Ah (tymczasowo) śmigam około 1h normalnie a potem to już 20/30 min na wbitym gazie, żeby jechał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#35  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-20, 12:22 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-11-02, 10:07
Posty: 301
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 41

Model: Ford Bronco Icelander
Imię:
No cóż, czas wiec wymienić panewki na łożyska, bo to jedyne miejsce gdzie sie moge doczepić że można poprawić co nie co...
A przełożenie i tak zmienie na jeszcze krótsze, bo czasem, szczególnie na stromych podjazdach mocy mu brakuje, silnik moim zdaniem wtedy za wolno sie kręci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#36  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-20, 12:46 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-27, 13:31
Posty: 5044
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Wiek: 48

Model: LR86, LR101, LR109, LC70, Hilux, Jeep, Man Kat I
Imię: M
panewki bardzo wyrabiają gniazda - takze wymień mav jak najszybciej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#37  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-20, 14:53 
Offline
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 00:19
Posty: 7598
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 36

Model: LT Westfalia
Imię: Marcin
Jak byś nie miał łożysk to sie polecam, bo mam troszke więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#38  PostTytuł:
PostNapisane:2008-04-01, 22:04 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-05-06, 20:17
Posty: 4713
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Wiek: 44

Model: Tatra Kolos 813
Imię: Adam
O panewkach w modelach nie będe pisał za dużo bo jestem ich wrogiem i nigdy ich nie stosowałem ze względu na duży opór i szkody które generalnie robią.
Pakiet zawsze grzał mi się gdy obciążenie silnika było zbyt duże tz brak odpowiedniej redukcji. Dwa razy w taki sposób stopiłem wtyczkę tamiya i 1 byłem świadkiem wybuchu sekcji. Baterie zawsze były mocno gorące a czas jazdy znikomy.
Doświadczenia moje są z pracą przy silnikach wysoko obrotowych ale fizyka raczej jest nie ubłagana. Poza tym silnik el. bierze pare razy więcej prądu gdy jest przeciążony.
W moim przypadku 1h jazdy to standard przy baterii lrp NIMH 3000 z niezłym bagażem przejść :} .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#39  PostTytuł:
PostNapisane:2008-04-13, 19:35 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-05-06, 20:17
Posty: 4713
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Wiek: 44

Model: Tatra Kolos 813
Imię: Adam
Temat jest obciążenie w kołach więc...
Operacja samum :D
Forma jak widać drewniana z wyfrezowanymi rowkami
ObrazekObrazek
Pozostaje nam tylko pociąć na kawałki i przy użyciu taśmy 2 stronnej przykleić do felgi...
Obrazek
Mam nadzieje że nic nie zdublowałem :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#40  PostTytuł: Re: obciążenie w kołach
PostNapisane:2018-01-26, 17:00 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-12-01, 14:13
Posty: 152
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 31

Model: Fy 01
Imię: Adam
Dorastam trialowo - moje koło z FY01 waży 37 gram... jak uważacie - do jakiej masy dociążać koła. Przedni nacisk osi (podwozia) 667g tylny 570g.

Buda się maluje wiec nie mogę zważyć z budą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#41  PostTytuł: Re: obciążenie w kołach
PostNapisane:2018-03-01, 02:46 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-16, 17:13
Posty: 714
Lokalizacja: Kościan
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 27

Model: SCX10 II Cherokee, XV-01 Subaru, Slash 4x4, Hubsan
Imię: Darek
A ja się tak troszkę wtrąca bez zakładania nowego tematu.. czy dociazenie felg/kół ma jakiś negatywny wpływ na sprawność lub awaryjność modelu? Głównie chodzi mi o scx10 v2 i póki co mam ok 280gram na koło i zastanawiam się czy może tak zostać czy może za dużo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#42  PostTytuł: Re: obciążenie w kołach
PostNapisane:2018-03-01, 10:13 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-09-26, 13:46
Posty: 1448
Lokalizacja: Kurowice/łódzkie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Wiek: 20

Model: Toyota FJ40/MAN F2000 8x8 w budowie
Imię: Bartek
Storm napisał(a):
A ja się tak troszkę wtrąca bez zakładania nowego tematu.. czy dociazenie felg/kół ma jakiś negatywny wpływ na sprawność lub awaryjność modelu? Głównie chodzi mi o scx10 v2 i póki co mam ok 280gram na koło i zastanawiam się czy może tak zostać czy może za dużo?

Co do awaryjności to wszystko zależy ile dołożysz. Możesz coś ukręcić wały itp, bo nawet logicznie patrząc prościej ręką obrócisz wałem jak masz koła puste a inaczej jak z obciążeniem i jak do tego dochodzi teren to czasami jest słabo :No. Do tego jak przeładujesz to możesz kopać się tam, gdzie normalnie byś lekkim przejechał, wiec wszystko z umiarem ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#43  PostTytuł: Re: obciążenie w kołach
PostNapisane:2018-03-01, 10:51 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11664
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 255 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Dociążanie elementów wirujących nie pozostaje bez znaczenia - siła odśrodkowa robi swoje, praw fizyki Pan nie zmienisz jak mawiał klasyk :). I tak jak Pixi pisze, z czasem może odbić się to na łożyskach, a jak one pójdą to następnie mogą być wyrobione luzy w mocowaniu półosi, czy nawet dotknie to i dyfrów.
Im "szybsza" konfiguracja naszego modelu (mam na myśli szybki silnik, pakiet 3S), tym trzeba być albo ostrożniejszym w dociążaniu kół, albo mieć zabezpieczony pakiet naprawczy ;)
Co jak co, ale trial - co ostatnio też jednej osobie pisałem - jest tak zróżnicowany pod kątem modeli, ich konfiguracji, sposobu jeżdżenia, terenu, etc., etc, iż szukanie jednoznacznych prawidłowości, dokonywanie pomiarów i na tej podstawie wyrokowanie jest mocno ułomne i obarczone w większości wypadków tak wielkim marginesem błędu, iż szkoda sobie tym zawracać głowę :)
Zwykłe logiczne myślenie wystarcza w większości wypadków.
Ale oczywiście nasze "racjonalizatorskie działania" mogą nie pozostać bez wpływu na model - prosty przykład: firma "Y" wypuszcza RTR-a, który kompletny waży 1,5 kg. Model jest wynikiem prac konstruktorskich, inżynierskich, testów i doboru odpowiednich materiałów z których go wykonano. My dokładamy po 250 gram dociążenia na koło, czyniąc model o 1 kg cięższym - czy to może mieć wpływ na model? Pytanie retoryczne ma się rozumieć, a odpowiedź będzie zależna od w/w zmiennych jak elektronika napędowa, sposób i częstotliwość użytkowania modelu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#44  PostTytuł: Re: obciążenie w kołach
PostNapisane:2018-10-13, 21:34 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 147
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
Jak tak to czytam to zaczyna przerażać mnie myśl, że sobie coś ukręcę w terenie dodając te 100 czy 150 gramów na koło... :00

A próbował ktoś proszkowego wyważania kół do trialu np piaskiem kwarcowym 0.1mm ?? :D


Ostatnio edytowano 2018-10-13, 21:39 przez Crow, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#45  PostTytuł: Re: obciążenie w kołach
PostNapisane:2018-10-13, 21:38 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11664
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 255 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Takiego rozwiązania chyba nikt nie stosował. Ale w crawlerach stosują czasami drobny śrut vel małe kulki z łożysk.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO