Teraz jest 2018-06-24, 17:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-06-13, 19:07 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-08-18, 21:30
Posty: 1927
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 29

Model: MST - HG - HPI
Imię: Przemek
Razem z Tadkiem molestujemy serwa JX PDI-20kg :W
Tanie i dobre.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-13, 19:26 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7237
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
Jx 6221mg 20kG, ale jedno ale, używać z BEC'em min 5A ;)
U mnie bec 8A i 10A - więc nie ma co narzekać :)
Odnośnie serw drogie czy tanie, każde dostaje ostro. Miałem te high end i te tanie (jeszcze przed jx było bluebird bms 630mg ;) ) obydwa sie psuja jedne wcześniej drugie szybciej nie ma reguły. Do dziś nie zapomnę jak spaliło się serwo warte 500pln, nigdy więcej :( .

Tak jak Gorg wolę mieć 10 serw JX niż 1 savoxa za 300pln ;) ale decyzję zostawiam Tobie ;)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-13, 20:49 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11410
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 248 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Od niecałych 2 lat - używam serw jak w linku poniżej:
https://pl.aliexpress.com/item/4X-DS321 ... 2f5a0ggDWa

Kupuje właśnie czteropaki, bo cena za sztukę jest wtedy najatrakcyjniejsza.
Ile serwa mają uciągu? Tego nikt nie wie, napisem bym się nie sugerował, to chińczyk - a on pisze to co chcemy przeczytać ;) - ale jest znacznie mocniejsze od dotychczas używanych prze ze mnie Hitec-ów, czy BlueBird-ów, jak również TowerPro z zakresu 12-15 kg.

Zdumiewająco duża kultura pracy, stabilne "neutrum", alu orczyk w zestawie, tanie, ponoć "wodoodporne" (nie wierzę, więc zabezpieczam), normalne zasilanie 4.8 ~ 6.8 V,
pobór prądu na poziomie 1.0-1.5 A, jak dostaje poważnie po ..... trybach, bierze ok. 2 A.
O ile się nie mylę, za ok. 30% ceny Savoxa, masz 4 serwa .... no dobra, załóżmy, że co drugie działa jak należy, to masz dwa + trochę kasy na inne graty ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-13, 21:22 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-02, 21:48
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 40

Model: Sherman Firefly, PL-01 Concept 1/16
Imię: Marcin
Cena Savoxa faktycznie jest niemała :(
Biorąc pod uwagę że na apkę do modelu wydałem tylko połowę wartości tego serwa to na początek kupię coś tańszego. W końcu wymiana serwa na inne to pryszcz ;)
Na razie jeszcze nie wiem czy chwycę to hobby ponownie (pierwsze autka RC robiłem własnoręcznie w latach 90tych, potem przestałem. Bo brak było kasy i dostępu do fachowego wsparcia, więc jak szedłem do wojska wszytko rozsprzedałem. Potem do autek już nie wróciłem, dopiero kilka lat temu zabrałem się za czołgi RC, ale na razie mam już zmęczenie materiału w tym temacie)
Trialówki bardzo mi się podobają i często tu zaglądam i podglądam co tu się dzieje ale dopiero niedawno "zaskoczyłem" ponownie do tego tematu. W sumie dzięki mojemu dobremu koledze ("Łowca" na tym forum) pokazał mi swojego Forda Bronko i mi się spodobało.
Ja zachorowałem na Ramchargera II generacji ale na razie zbieram wiedzę i materiały do tego projektu :D

A tak przy okazji (mam dylemat konstrukcyjny) co byście polecili do modelu w kategorii SS. Koła bardziej skalowe czyli w rozmiarze 1.55 (wtedy średnica oponki jest bardziej zbliżona do oryginału. Czy może koła na felgach 1.9, mieszczące się w regulaminowych wymiarach, jednak już wyraźnie duże? Duże koła psują nieco proporcje modelu, ale za pewne lepiej sprawdzą się podczas jazdy, mniejsze natomiast odwrotnie. Nie mogę się zdecydować :decha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-14, 01:44 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7237
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
UZI napisał(a):
...
A tak przy okazji (mam dylemat konstrukcyjny) co byście polecili do modelu w kategorii SS. Koła bardziej skalowe czyli w rozmiarze 1.55 (wtedy średnica oponki jest bardziej zbliżona do oryginału. Czy może koła na felgach 1.9, mieszczące się w regulaminowych wymiarach, jednak już wyraźnie duże? Duże koła psują nieco proporcje modelu, ale za pewne lepiej sprawdzą się podczas jazdy, mniejsze natomiast odwrotnie. Nie mogę się zdecydować :decha

Maksymalna średnica opony w SS to 96mm. Opona 1.55 ma spory profil opony niż 1.9 ;)
Rozmiarowki rzeczywiste i podawane przez producenta opon możesz znaleźć na
zestawienie-opon-1-55-1-9-i-2-2-t12375.html
Może coś Ci się uda dobrać ;)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-14, 07:52 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-02, 21:48
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 40

Model: Sherman Firefly, PL-01 Concept 1/16
Imię: Marcin
Strony sklepów i wymiary studiowałem trzy wieczory :D
Generalnie chodzi mi o to czy lepiej mieć większe koła ale wyglądające na zdecydowanie za duże, jednak pasujące średnicą do kryteriów klasy SS. Czy też może mniejsze bardziej skalowe, choć jak przypuszczam sprawujące się gorzej w terenie. Chciałem o poradę od doświadczonych użytkowników w jakim kierunku najlepiej się udać w tym temacie. Ja jako detalista i pasjonat modeli redukcyjnych zdecydował bym się na te mniejsze (fi 84) ale te o średnicy (fi95) pewnie będą bardziej zadowalające w terenie, trudny wybór :decha


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-14, 08:12 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7237
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
UZI sam musisz zdecydować czego chcesz ;)
W full redukcję czy chcesz by coś robił model w terenie.
"Nowość" tzn niedawno wydali je, moze widzialeś?
https://www.asiatees.com/display?Miscel ... 7066&pid=1

Pomyśl może o 1.9 mst km tire 90mm niby 6mm ale tańsze w nabyciu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-14, 09:53 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5582
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 128 razy
Wiek: 38

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
UZI napisał(a):
A tak przy okazji (mam dylemat konstrukcyjny) co byście polecili do modelu w kategorii SS. Koła bardziej skalowe czyli w rozmiarze 1.55 (wtedy średnica oponki jest bardziej zbliżona do oryginału. Czy może koła na felgach 1.9, mieszczące się w regulaminowych wymiarach, jednak już wyraźnie duże? Duże koła psują nieco proporcje modelu, ale za pewne lepiej sprawdzą się podczas jazdy, mniejsze natomiast odwrotnie. Nie mogę się zdecydować :decha

UZI napisał(a):

Generalnie chodzi mi o to czy lepiej mieć większe koła ale wyglądające na zdecydowanie za duże, jednak pasujące średnicą do kryteriów klasy SS. Czy też może mniejsze bardziej skalowe, choć jak przypuszczam sprawujące się gorzej w terenie. Chciałem o poradę od doświadczonych użytkowników w jakim kierunku najlepiej się udać w tym temacie. Ja jako detalista i pasjonat modeli redukcyjnych zdecydował bym się na te mniejsze (fi 84) ale te o średnicy (fi95) pewnie będą bardziej zadowalające w terenie, trudny wybór :decha



Uzi, odkładając na bok na chwilę względy estetyczne, rzeźbę bieżnika i miękkość gumy, to wiadomo - im większa średnica opony tym lepiej będzie sobie radziła w terenie.
Upraszczając - opona o takim samym bieżniku w wersji 95mm będzie dzielniejsza w terenie niż ta w wersji 84mm, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach - opony mają różną twardość, szerokość, rzeźbę bieżnika itd., do tego różnie sobie radzą w różnym terenie.

Względy estetyczne - tutaj obiektywny nie zamierzam być jeśli chodzi o SS :>>, SS to nie klasa dla "monster trucków", to modele najbardziej zbliżone do fabrycznych terenówek, a nie "potworki" na ogromnych kołach.
Nie ma co gdybać o rozmiarze opony nie widząc do jakiego modelu chcesz je zastosować, ta sama średnica opony będzie wyglądała ok w jednym modelu, podczas gdy w drugim będzie już sporo za duża, bo pojazdy 1:1 też znacznie różnią się między sobą.
Jeśli model budowany jest w skali 1:10, to w niektórych przypadkach już sam kształt karoserii (średnica nadkoli) ogranicza maksymalną średnicę opony jaką można zastosować.

Przyjąłbym więc taką kolejność:
- określić jaka średnica opony jest ok w przypadku konkretnego nadwozia
- poszukać odpowiednika takiej opony na rynku
- jeśli do wyboru jest 1.55, 1.7 czy 1.9", to wybrać ten mniejszy rozmiar

PS. kolor felgi ma też wpływ na "odbiór wizualny" koła - np. opona 90 mm na białej feldze 1.9 nie wygląda, biały kolor powiększa optycznie felgę i opona wygląda na niskoprofiową. W przypadku czarnej felgi granica pomiędzy oponą i felgą nieco się gubi...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-14, 11:29 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-02, 21:48
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 40

Model: Sherman Firefly, PL-01 Concept 1/16
Imię: Marcin
Dzięki za odpowiedź
Ponieważ ma to ma być Ramcharger II generacji (lub ewentualnie Blazer) i w kategorii SS to sądzę że najlepsze będą koła1.55 z oponką o średnicy od 80-85mm. Choć optymalniej było by dać felgi 1.7 i na to oponki o średnicy około 80-85mm. Z pomiarów proporcji koła pojazdów ze zdjęć wynika że felga miała około 400-450mm a opona około 720-750mm (orientacyjnie, pewnie można było by to uściślić badając dokumentację techniczną pojazdu).

Na razie zdecydowałem się na felgi 1.55 i oponki 84mm:
http://www.rcmodelex.com/www-rcmodelex-com/eshop/25-1-Wheels-1-55/0/5/1261-OEM-Stamped-Steel-1-55-Beadlock-Wheels-White
http://www.rcmodelex.com/www-rcmodelex-com/eshop/34-1-Tires-1-55/0/5/518-Mickey-Thompson-1-55-Baja-MTZ-Scale-Tires-2x


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#1165  PostTytuł: Osłony do TRX-4
PostNapisane:2018-06-23, 13:55 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-05-26, 12:18
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 28

Model: Traxxas TRX-4
Imię: Łukasz
Witam czy spotkał się ktoś może z osłonami do trx-a takimi dodatkowymi co by to zatkały te ogromne otwory od spodu może coś w plikach stl wydrukować nie problem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#1166  PostTytuł: Laik prosi o pomoc
PostNapisane:2018-06-23, 16:23 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-06-23, 16:02
Posty: 1
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Model:
Imię: Bartek
Witam. Zacznę od tego że zbytnio nie znam się na modelach RC aczkolwiek potrzebuję pomocy w tym temacie. Mianowicie chciałbym wykorzystać do pewnego projektu 2 niezależnie działające silniki z samochodowego mechanizmu opuszczania i dźwigania szyb sterowane radiowo. Czy byłby ktoś w stanie polecić mi jakiej aparatury i regulatorów do tego użyć i jak to podłączyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#1167  PostTytuł: Re: Osłony do TRX-4
PostNapisane:2018-06-23, 16:35 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2009-11-27, 15:15
Posty: 257
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 35

Model: TRX4 Land Rover D110, TRX4 BRONCO, Strada DT
Imię: Karol
O których otworach mówisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#1168  PostTytuł: Re: Laik prosi o pomoc
PostNapisane:2018-06-23, 16:41 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-09-26, 13:46
Posty: 1269
Lokalizacja: Kurowice/łódzkie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Wiek: 20

Model: Toyota FJ40
Imię: Bartek
Bardzo skomplikowane jest to co robisz albo tak tylko napisałeś skomplikowanie.... A czy nie prościej byłoby wykorzystać do tego projektu X normalne silniki modelarskie i tradycyjną elektronikę modelarską dającą masę możliwości aniżeli te silniki z opuszczania szyb???


PS: http://rc-trial.pl/witam-jestem-nowy-na-forum-przywitalnia-t535.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#1169  PostTytuł: Re: Osłony do TRX-4
PostNapisane:2018-06-23, 17:41 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-05-26, 12:18
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 28

Model: Traxxas TRX-4
Imię: Łukasz
z tyłu pomiędzy "belkami" ramy, otwory pomiędzy zderzakami a ramą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#1170  PostTytuł: Re: Laik prosi o pomoc
PostNapisane:2018-06-23, 19:20 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 752
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Wiek: 49

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
barto_730 napisał(a):
Witam. Zacznę od tego że zbytnio nie znam się na modelach RC aczkolwiek potrzebuję pomocy w tym temacie. Mianowicie chciałbym wykorzystać do pewnego projektu 2 niezależnie działające silniki z samochodowego mechanizmu opuszczania i dźwigania szyb sterowane radiowo. Czy byłby ktoś w stanie polecić mi jakiej aparatury i regulatorów do tego użyć i jak to podłączyć?



Proponuję lekturę :

1. Zapoznaj się z regulaminem http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=85

2. Uzupełnij dokładnie swój profil
- szczególnie często nowi użytkownicy zapominają o podaniu swojego wieku co JEST OBOWIĄZKOWE

3. Przywitaj się w wątku -> http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=535
- możesz napisać jak trafiłeś na forum
- jakie modele Cie interesują
- jakie masz plany

4. Nie zaczynaj od postu "KUPIE MODEL..."
- poczytaj jakie modele trialowe zbudowali użytkownicy forum (opisane w garażach http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/index.php?c=16)
- jeśli nie wiesz jakiej klasy model bedzie dla ciebie (który garaż) -> poczytaj opisy klas w regulaminach zawodów
SKALED -> http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=6056
SUPER SCALED -> http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=4684
CRAWLER -> http://www.rccrawler.pl/regcrawl2013.pdf
SPORT ->
CIĘŻARÓWKI -
TT -> http://rctruck.pl/docs/Regulamin_klasy_TT_na_2012.pdf
TP -> http://rctruck.pl/docs/Regulamin_klasy_TP_na_2013.pdf

(gdzie są aktualne regulaminy skaled i ss???)

5. Nie zaczynaj od wystawiania swoich przedmiotów w dziale SPRZEDAM
- forum ma charakter niekomercyjny
- wszelkie linki i polecenia kierowane są od użytkowników forum, w sytuacji gdy skorzystali z ciekawej oferty lub wydała sie im ciekawa
- własna reklama (komercyjna) w podpisie, w nazwie, działalności handlowej jest niemile widziana


A jak już to opanujesz to napisz do czego to ma służyć i wtedy może uda się pomóc .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO