Teraz jest 2018-07-19, 13:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


http://www.rc-trial.pl/forum/adm/index. ... ode=manage



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-07-10, 16:55 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-04-07, 22:50
Posty: 24
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Na razie brak
Imię: Kamil
Witam, witam. Otóż przychodzę do Was z zapytaniem o regulator (który już posiadam). I żeby nie przedłużać, przejdę do sedna. Chciałem zbindować apkę, regiel się uruchomił i co ciekawe na baterii Li-Po (R.I.P.). Z racji, że do ustrojstwa brak normalnej instrukcji, nie byłem świadom tego, że istnieje na nim coś takiego, jak przełącznik z NiMh na Li-Po. Po podłączeniu silnika i chęci dotarcia go, bateryjka zaczęła syczeć, a regiel nieznacznie dymić (nadal wiatraczek pracuje). Jak się okazało, popisałem się swoim kunsztem grzebania w elektryce i okazało się, że oba kabelki od silnika podłączyłem do plusa. Myśląc, że coś schrzaniłem i nadal nieświadom tego dynksa od przełączania na inny rodzaj baterię, w ten sam sposób uwaliłem drugi pakiet Li-Po. :zly
Teraz punkt kulminacyjny. Czy regiel i silnik są nadal sprawne? Jest możliwość sprawdzenia ich, nie niszcząc sobie nowej baterii, której jeszcze nie zamówiłem? :D
Ogólnie mając ogólnie pojęcie o silnikach i bateriach (siedzę już od kilku lat w airsofcie), tutaj strzeliłem takiego faila, że aż wstyd mi za to i wstyd mi to opisywać, ale chcę wiedzieć czy aby na pewno wszystko jest sprawne. Nie licząc dwóch pakietów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-10, 17:09 
Online
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-09-08, 18:34
Posty: 1845
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy
Wiek: 37

Model: SCX-10 i inne elektryki
Imię: Michał
Silnik szczotkowy przyłóż do pakietu i zobaczysz czy zakręci. ESC nie sprawdzisz inaczej niż podłączając go do zasilania...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-10, 17:17 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7296
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
No panie szacun za pochwalenie się, ale przykro że taki początek :(

Silnik szczotkowy? Można spróbować podpiąć pod pakiet/baterię (np 4 baterie paluszki AA 1.5V czyli 6V) bezpośrednio i zobaczyć czy działa (pamiętaj o maksymalnym możliwym V przez silnik by nie przekroczyć bo inaczej spalisz) powinien zadziałać z pełną mocą, w dodatku podmienić potem + z - (tzn najpierw + do + i - do -, to powinien zakręcić w jedną stronę, odwrócenie biegunów powinno skutkować kręceniem w odwrotną stronę).

Biorąc pod uwagę co napisałeś powiedz czy dobrze zrozumiałem, że:
podłączyłeś silnik do + i do + który powinien iść do pakietu, a pakiet do - i - do minusa który powinien iść do silnika?
Czy
podłączyłeś kable + i - do samego Plusa w silniku ?

Bo jeśli zrobiłeś to jak w pozycji pierwszej to nie zdziwiłoby mnie że poszedł cały zestaw silnik, regiel i pakiet. Sam dynks to jest po to by zadziało odcięcie dla danego pakietu który szybciej odcina na programie Lipo, a jako że modele trialowe nie są zbytnio wymagające na prąd to można odcięcie wyłączyć i zostawić na nimh ale należy pamiętać o tym i mieć podłączony buzzer by za nisko nie rozładować pakietu (np do 3.3V albo 3.4V na celę, przekroczenie poniżej 3.0V to jest często zabójcze dla pakietu i może się uszkodzić).

pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-10, 18:08 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-04-07, 22:50
Posty: 24
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Na razie brak
Imię: Kamil
cina napisał(a):
Silnik szczotkowy przyłóż do pakietu i zobaczysz czy zakręci. ESC nie sprawdzisz inaczej niż podłączając go do zasilania...


Cóż, jak napisałem wyżej. Dwa pakiety zdechły. Dopiero godzinkę temu zamówiłem nowy.


Jerry_Cornelius napisał(a):
No panie szacun za pochwalenie się, ale przykro że taki początek :(

Silnik szczotkowy? Można spróbować podpiąć pod pakiet/baterię (np 4 baterie paluszki AA 1.5V czyli 6V) bezpośrednio i zobaczyć czy działa (pamiętaj o maksymalnym możliwym V przez silnik by nie przekroczyć bo inaczej spalisz) powinien zadziałać z pełną mocą, w dodatku podmienić potem + z - (tzn najpierw + do + i - do -, to powinien zakręcić w jedną stronę, odwrócenie biegunów powinno skutkować kręceniem w odwrotną stronę).

Biorąc pod uwagę co napisałeś powiedz czy dobrze zrozumiałem, że:
podłączyłeś silnik do + i do + który powinien iść do pakietu, a pakiet do - i - do minusa który powinien iść do silnika?
Czy
podłączyłeś kable + i - do samego Plusa w silniku ?

Bo jeśli zrobiłeś to jak w pozycji pierwszej to nie zdziwiłoby mnie że poszedł cały zestaw silnik, regiel i pakiet. Sam dynks to jest po to by zadziało odcięcie dla danego pakietu który szybciej odcina na programie Lipo, a jako że modele trialowe nie są zbytnio wymagające na prąd to można odcięcie wyłączyć i zostawić na nimh ale należy pamiętać o tym i mieć podłączony buzzer by za nisko nie rozładować pakietu (np do 3.3V albo 3.4V na celę, przekroczenie poniżej 3.0V to jest często zabójcze dla pakietu i może się uszkodzić).

pozdr.


Wszystko było podłączone w ten sposób: Pakiet>regulator>silnik. I tak, oba kable silnika zostały wsunięte na plus silnika. Czyli nie miałem minusa w ogóle. Może teraz napisałem to jaśniej. :D
No dobra, to powiedzmy, że ten dynks nic nie zmienia. Ale czemu świeżo naładowana bateria nagle zaczęła się dymić (oczywiście zdechła, bo się przepaliła), mimo tego, iż kable w silniku przy drugim podejściu były już podłączone prawidłowo? Był dźwięk silnika, ale przy dodaniu gazu na apce, dym wydobył się z baterii.

P.S. I czym jest skrót na regulatorze F/B/R, F/R. F/B. Tutaj dynks mam ustawiony na środku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-10, 18:20 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7296
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
A nie sądzisz że podłączeniem tym pierwszym uwaliłeś pakiet i zaczęło robić zwarcie? ;)

Z tego co wyczytałem https://m.aliexpress.com/item/32767118720.html
To regulator ma 3tryby pracy:
1, Forward & Reverse (przód wsteczny)
2, Forward & Brake (przód i hamulec)
3, Forward & Brake & Reverse (przód, hamulec i wsteczny)

Jako że nieszczęśliwy wypadek się stało z tym reglem to może teraz wezmiesz sprawdzonego programowalnego hobbywinga 1080? Lub słabszy 1060? ;)
https://m.aliexpress.com/item/32820530654.html

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-10, 18:27 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-04-07, 22:50
Posty: 24
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Na razie brak
Imię: Kamil
Ale napisałeś, że uwaliłem pakiet. Ale czy regulator też został uszkodzony? Co jak co, nie chciałbym załatwić trzeciego pakietu...
Niestety na Hobbywinga mnie nie stać. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-10, 18:48 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7296
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Od początku :)
1 Etap:
Źle podłączony silnik, efekt uwalony pakiet
2.Etap
Dobrze podłączony silnik, znowu uwalony pakiet.
Wspólny mianownik to silnik i regiel.
Silnik to jeszcze sprawdzisz, regla już nie bardzo bez ryzyka "spalenia" akumulatora.
Jak już sprawdzisz silnik i okaże się sprawny to regiel jest na straty spisany, ale jeśli okaże się nie sprawny silnik to pozostaje położyć krzyżyk na reglu oraz silniku i nie ryzykować zniszczenia 3ego pakietu ;)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-10, 20:11 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-04-07, 22:50
Posty: 24
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Na razie brak
Imię: Kamil
A jeszcze zapytam. Czy mogła to być też wina pakietów? Te, których użyłem, służyły mi do replik karabinów. Turnigy Nano-Tech 1300mAh 7,4v 25/50C i Redox, też podobne parametry. Zaznaczę, że ta druga była chwilę przed, naładowana.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-10, 23:02 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-03-15, 20:52
Posty: 99
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 41

Model: HPI Venture Bronco `81
Imię: Jacek
Mogła. Te baterie nie nadają się do samochodów ze względu na potrzebne natężenie prądu. 25C przy 1300mAh to raptem 32A. Niewiele jak na samochód 1/10. Regulator potrafi powyżej 100A łyknąć... Nie mówię że akurat tutaj tak było bo ma na to wpływ wiele rzeczy, ale mam nadzieję że nowych nie zamówiłeś także 1300?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-11, 04:49 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-04-07, 22:50
Posty: 24
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Na razie brak
Imię: Kamil
Nowy, jaki zamówiłem, to również Turnigy, ale raczej nie do replik airsoftowych. :D Pojemność 2200 mAh i 30C/40C. Mam nadzieję, że to wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-12, 07:10 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-04-07, 22:50
Posty: 24
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Na razie brak
Imię: Kamil
Więc sprawdziłem silnik na zwykłej baterii od aparatury. Silnik działa i kręci jak trzeba. :D Także teraz ciekawe co z regulatorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-12, 07:46 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7296
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Mila_East napisał(a):
Więc sprawdziłem silnik na zwykłej baterii od aparatury. Silnik działa i kręci jak trzeba. :D Także teraz ciekawe co z regulatorem.


Więc masz uszkodzony regulator i nie ma co ryzykować następnego pakietu :OK

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-12, 09:44 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-04-07, 22:50
Posty: 24
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Na razie brak
Imię: Kamil
Na pewno? Strasznie mnie ręce świerzbią, by sprawdzić. Nie wygląda na uszkodzony. Kurczaki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-12, 10:17 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7296
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Mila_East napisał(a):
Na pewno? Strasznie mnie ręce świerzbią, by sprawdzić. Nie wygląda na uszkodzony. Kurczaki.


Mogę się mylic ;) ale taki wychodzi logiczny wniosek z tego co opowiadałes wcześniej.
Jeśli chcesz na 100% wyeliminować i sprawdzić to podłącz baterie 9V (nie pakiet tylko baterie jednorazowa z kiosku) wtedy będziesz miał już 100% pewność.

Pozdr ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-12, 10:25 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-04-07, 22:50
Posty: 24
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Na razie brak
Imię: Kamil
Do regulatora? A skąd będę miał pewność, że jest sprawny?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO