Teraz jest 2018-11-19, 16:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2017-02-20, 12:03 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 388
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Chciałbym zmodyfikować zawieszenie w Vaterra Ascender przede wszystkim, żeby zmniejszyć RTI a po drugie umożliwić zabudowę typu "short bead".
Oryginalne amortyzatory mają około 110 mm. Nie wiem jeszcze dokładnie jakie RTI u mnie wychodzi ale z tego co widziałem po różnych garażach może być grubo powyżej 600 (wartość max. dla kl. sport).

Z tyłu mam dwie opcje:
A. Amortyzatory pochylone poprzecznie do ramy (na fotografii jest pokazana modyfikacja firmy GCM z amortyzatorami o długości 75 mm ).
B. Amortyzatory pochylone wzdłuż ramy.

Pytanie 1:
Czy można w jakiś sposób oszacować jakiej długości wybrać amortyzatory na przednie zawieszenie?
Może ktoś już robił coś podobnego? Wydaje mi się, że najlepiej będzie najpierw zmodyfikować tył, potem zmierzyć RTI i dopiero wtedy pomyśleć co zrobić z przodem.

Pytanie 2:
Która opcja A czy B na tył będzie lepiej spisywała się w terenie? Jak dane rozwiązanie może wpływać na RTI? Opcja B technicznie wydaje mi się łatwiejsza do wykonania, opcja A wygląda "kozacko" :).

Pytanie 3:
Jaką markę amortyzatorów polecacie? Czy warto w ogóle brać pod uwagę Absimę lub Reely? A może Gmade?


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-02-20, 12:50 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7456
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Zanim zmienisz "amortyzator" sprawdź najpierw zmianę "mocowania" amortyzatora.
Jedna taka pierdoła i już masz inaczej pracujące zawieszenie.

Do pewnego poziomu można zmniejszyć amortyzatory wsadzając tulejki ale jest to kosztem "utwardzenia" sprężyn i amortyzator taki będzie potrzebował dużej siły nacisku. W przypadku karoserii z ABS to można jeszcze porobić, a przypadku lexan ten zabieg spowoduje że model będzie pojazdem sztywnym jak taczka.

W toyocie hilux ver.1 SS zastosowałem pochylenie gdyż amortyzatory o długości 90mm inaczej się nie mieściły. Też nie chciało mi się wymieniać na krótsze 80-70 i kombinowałem by wykorzystać to co mam ;)
Co do marki to konkretnej nie polecę, ale sporo konfiguracji dają amorki axialowskie (te z 2 sprężynami, zawsze można jedną wywalić, a wtedy regulować wysokość poprzez skręcanie, bądź tulejowanie)

:W


Załączniki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-02-22, 16:01 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 388
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Dzięki Jerry. Spróbuję zrobić to rozwiązanie z amortyzatorami ukośnymi do środka (poprzecznie do osi ramy) - jak na zdjęciach powyżej. Myślę, że dodatkowy profitem będzie zmniejszenie torque twist (nie wiem jak to nazwać po polsku). Dobrze myślę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-02-23, 06:18 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7456
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Znam efekt torque twist ;) Z tego co mi wiadomo Tom Balu dał dodatkowy stabilizator. Chwalił się tym upgradem niedawno na FB. ;)

:W


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-02-23, 12:51 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 388
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Widziałem kilka sposobów na torque twist w ascenderze. Zacznę od amortyzatorów zobaczymy czy się sprawdzi.


Załączniki:
Komentarz: Zmiana kąta tylnych amortyzatorów

Komentarz: Stabilizator

Komentarz: Zmiana położenia tylnych linek

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-19, 23:48 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 388
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Ostatecznie zastosowałem z tyłu GCM shock relocation kit http://gcmracing.ca/viewitem.php?productid=333 i jestem bardzo zadowolony. TT nie zniknął całkowicie ale jest ledwie zauważalny a zawieszenie pracuje bardzo dobrze. Polecam!
Z tyłu dałem amortyzatory o długości 70 mm a z przodu 90 mm. Przednie okazały sie nieco za krótkie do Aascendera i musiałem przerobić mocowanie bo w przeciwnym razie orczyk serwa opierał by się na drążku kierowniczym.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-20, 21:33 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-02-07, 20:48
Posty: 212
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 35

Model: SCX10 HONCHO, Vaterra F250
Imię: Krzysiek
Pirxu jak bym mógł prosić to zapodaj fotki mocowania amorów w ramie.
Ja właśnie coś takiego próbuję zrobić, ale metodą "chałupniczą".
I napisz proszę jakie masz teraz RTI?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-21, 11:13 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 388
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Krzyśku też myślałem nad zrobieniem tego ręcznie bo to jest do zrobienia ale wygrało moje lenistwo i brak czasu. Ze zestaw od GCM dałem ok. 150 zł z wysyłką. Problem w tym, że obecnie chyba wyprzedali całą produkcję. RTI nie pamiętam ale na pewno poniżej 600. Dokładnie podam Ci jak sprawdzę to w domu.
Poniżej zamieszczam zdjęcia producenta. Mój zestaw wygląda dokładnie tak samo. Elementy wyglądają na anodowane aluminium. Na Jurze chętnie Ci wszystko pokażę.


Załączniki:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-21, 11:25 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7456
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Za samą belkę, parę tulejek i mocowanie do mostu 150pln? Kurde ostro wołaja za to. Nie lepiej było zrobić drukowane?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-21, 11:38 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 388
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Sporo? Pomnóż sobie swoją stawkę przez co najmniej osiem godzin potrzebnych na zrobienie tego ręcznie ile wychodzi bez materiału?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-21, 12:11 
Online
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-11-05, 18:02
Posty: 96
Lokalizacja: Józefów
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 46

Model: Żuka buduję 4X4
Imię: Adam
Nie bardzo rozumiem co tu jest do roboty przez 8 godzin. Też uważam, że to sporo. Rurki pięknie się tnie nożykiem krążkowym do przewodów hamulcowych. Jedyna trudność to mocowanie do mostu.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-21, 12:38 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2167
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Wiek: 35

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Wszystkie części GCM projektuje, wykonuje i testuje jedna osoba.
Druga sprawa nie możemy patrzeć na ceny zagraniczne tak jak patrzymy. Kolejna sprawa, ktoś już to ładnie opisał kiedyś, Nie płacimy za kawałek rurki i plastiku tylko za pomysł, projekt i poświęcony czas.
Borys jak dla ciebie to jest za drogie to po prostu nie kupuj i tyle. Moim zdaniem nie ma co komentować ceny produktów tego typu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-21, 13:34 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7456
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
No tak, a potem płacz, że Chińczyk zrobił taniej, a główny pomysłodawca ma lipe..
Rozumiem zaprojektowanie i pomysł ale kurde bez przesady..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-21, 13:45 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 20:53
Posty: 453
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 27

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
Borys, patrzysz przez perspektywę cebulandii. U nich to kosztuje tyle co lunch. Oczywiście, możemy kupować tanie, chińskie podróbki, tylko potem będzie płacz, że chińczycy nie mają czego podrabiać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-21, 14:11 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-04-26, 18:50
Posty: 999
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Wiek: 38

Model: MST CMX
Imię: Grzesiek
:decha


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO