Teraz jest 2018-11-12, 20:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#31  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-13, 14:28 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5791
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
W środę dotarły przekładnie modelcrafta, dwie z przełożeniem 30:1 i jedna 18:1.
Obrazek Obrazek
Przekładnia 18:1 nie posiada osłony zębatek. Oś silnika ma średnicę 3,17 mm, natomiast atak i odbiór to zębatki ze skośnymi zębami - czyli pewnie nie do kupienia w przypadku zużycia. Wałek wyjściowy ma średnicę 6mm.
Atak nie jest montowany śrubą dociskową lecz na wcisk - na razie nie próbowałem go ściągać z oryginalnego silnika i nie wiem czy bez specjalnego ściągacza będę w stanie to zrobić :Y .

Obrazek

Ciekawsza jest redukcja 30:1, posiada obudowę zębatek, wałek wyjściowy ma średnicę 6mm. Niestety oś silnika ma średnicę 2 mm więc w przypadku wymiany silnika trzeba dokupić zębatkę 10T 0.5 (48p) na oś 3,17mm. Trzeba też wykonać dystans pomiędzy silnikiem a reduktorem lub skracać oś silnika - oryginalny silnik ma bardzo krótką oś.
Czekam na dostawę ataku 10t, w weekend może uda się wydziergać dystans...


Poniżej reduktor 30:1 i reduktor HPI 7,4:1
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#32  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-16, 00:25 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5791
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Po 5 godzinach w nieogrzewanym garażu udało mi się ogarnąć zawieszenie z drazkiem panharda zadając sobie przy tym tylko po jednej ranie ciętej i kłutej :D
Zębatki do modelcrafta nie doszły ale olśniło mnie, żeby wsadzić skrzynkę traxxasa 1/16. Po małym ogoleniu ze zbędnych mocowań i wystruganiu mocowania z delrinu wpasowala się ładnie pod podłogą.
Zdjęcia wrzucę jutro, teraz muszę się rozgrzac :>>


Ostatnio edytowano 2013-12-16, 01:23 przez jaruso, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#33  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-16, 01:01 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-25, 22:29
Posty: 10327
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Wiek: 44

Model: Kamaz 6450 8x8 / JEEP Rubicon / JEEP TJ
Imię: noname
Jak nie zadasz sobie bólu podczas robienia modelu to nie będzie frajdy z jazdy nim :hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#34  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-16, 10:23 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5791
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Efekty wczorajszej dłubaniny:
- zawieszenie oparte na 2 linkach dolnych i drążku panharda (górnych linków nie ma i nie będzie)
- 1/2 mocowania skrzyni traxxasa 1/16 jako rozdzielacza
- amortyzatory bez sprężyn na razie, przód 65mm, tył 70mm.

Obrazek Obrazek Obrazek

Tak się to prezentuje na dzień dzisiejszy:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Wykrzyż miał być niewielki a wyszło jak zwykle...
Wszystko wymaga jeszcze dopieszczenia ale z tym poczekam na finalne koła i opony - będą nieco mniejsze od tych ripsawów.


Ostatnio edytowano 2013-12-16, 12:58 przez jaruso, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#35  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-16, 10:30 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-07, 21:34
Posty: 5270
Lokalizacja: Bytom
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Wiek: 37

Model: Jeep scx
Imię: Radek
No udało Ci się to pięknie spasować :OK
I fajnie nisko siedzi buda :OK
Ripshawy zostają ??
:W


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#36  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-16, 11:11 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5791
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Radzik napisał(a):
Ripshawy zostają ??
:W


Czekam na nieco mniejsze opony - ok 100mm, gdy przyjadą to przymierzę i zobaczę które zostaną.
Wtedy zweryfikuję tez panharda i położenie amortyzatorów - na zdjęciach model jest na tzw "dropie", przy mniejszych oponach może to być trochę za mało..
Finalnie drążek panharda będzie wygięty nad gruchą i takie tam. Teraz jest tam śruba rzymska więc łatwo jest go regulować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#37  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-16, 11:14 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-07, 21:34
Posty: 5270
Lokalizacja: Bytom
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Wiek: 37

Model: Jeep scx
Imię: Radek
jaruso13 napisał(a):
Radzik napisał(a):
Ripshawy zostają ??
:W


Czekam na nieco mniejsze opony - ok 100mm, gdy przyjadą to przymierzę i zobaczę które zostaną.
Wtedy zweryfikuję tez panharda i położenie amortyzatorów - na zdjęciach model jest na tzw "dropie", przy mniejszych oponach może to być trochę za mało..
Finalnie drążek panharda będzie wygięty nad gruchą i takie tam. Teraz jest tam śruba rzymska więc łatwo jest go regulować.


Pełna profeska :OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#38  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-16, 11:18 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5791
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Dzięki Radku :=
Do profeski to trochę brakuję ale staram się jak mogę.
Delrin fajnie się dzierga, muszę tylko jakieś pilniki zmotać odpowiednie, bo te do metalu to się zalepiają. Ściernica diamentowa na dremelu daje radę. Jakieś frezy mam jedno i dwupiórowe ale nie próbowałem jeszcze :Y


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#39  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-16, 12:47 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-22, 17:38
Posty: 961
Lokalizacja: WWL
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 22

Model: 1996 Isuzu Mu CC-01
Imię: Michał
Bardzo fajnie :OK Skalowo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#40  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-17, 18:19 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5791
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
:>> hurra, cytryna ożyła dzisiaj!
Foty niebawem. Za bardzo z niej żółw na ezrunie 32t. Muszę wyciągnąć jakiś normalny silnik i przełożyć zębatki w skrzynce traxxasa - powinno wystarczyć. O dziwo cichutki jest ten napęd...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#41  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-17, 18:50 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-12, 14:13
Posty: 505
Lokalizacja: Bukowno
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 23

Model: pajero III, star 944
Imię: jak wyżej :)
Ze skrzynką traxxasa ta cichość aż dziwi - moja brzmi jak gdyby piasek mieliła a czysta i nasmarowana - chociaż u mnie jest z atakiem, odbiorem i silnikem - tu pewnie leży przyczyna głośności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#42  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-17, 20:55 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5791
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
U mnie jako rozdzielacz ma zapewne niższe obroty i stąd różnica. Bardziej słychać reduktor hpi..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#43  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-17, 20:58 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-07, 21:34
Posty: 5270
Lokalizacja: Bytom
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Wiek: 37

Model: Jeep scx
Imię: Radek
Krzychu liczyłeś może redukcję jaka wyszła przy HPI i skrzyni 1:16??

W traxxasie hałasuje atak/odbiór przynajmniej w przypadku skrzyni Summit/Emax
1/16 nie miałem to nie wiem ale podejrzewam, że jest tak samo ;)
Pozdrawiam :W
Radek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#44  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-17, 21:02 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15475
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Też hałasuje ale pod warunkiem, że jest wykorzystywana cała przekładnia, czyli razem z atakiem i odbiorem :) sama przekładnia robiąca jako rozdzielacz jest cicha, z tym, że poziom hałasu zależy od przełożenia które ustawimy w przekładni :)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#45  PostTytuł:
PostNapisane:2013-12-17, 21:28 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-12, 14:13
Posty: 505
Lokalizacja: Bukowno
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 23

Model: pajero III, star 944
Imię: jak wyżej :)
:OK
żeby było śmieszniej mam outrunnera - strasznie piszczącego i głośnego :|


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO