Teraz jest 2018-07-15, 21:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane:2015-04-06, 01:15 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2015-03-16, 17:34
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Model: Axial SCX10 Jeep Wrangler
Imię: Deny
1) Koledzy, prosba o wyjasnienie co lepsze i jak sie model zachowuje. Stockowo w scx10 mamy zalozony link w ksztalcie litery "Y", w wiekszości modeli jest zmienione mocowanie na dwa normalne linki, po co? W czym to pomaga??

2) przednie linki skrętu. Stockowo dlugi link skrętu jest zagięty na końcach, w wiekszosci widzialem ze dajecie prosty, po co? W czym to pomaga?

3) krótszy link do skrętu stockowo jest montowany blizej srodka na dlugim linku, a w wielu modelach mocowany jest przy koncu dlugiego linka. Jezeli serwo jest zalozone na moscie tak jak stockowo w scx10 to przy maksymalnym nacisnieciu amortyzatorow ten krotszy link do serwa ogranicza ruch


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2015-04-06, 08:23 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-02-10, 14:50
Posty: 420
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 36

Model: LR D90 Star 266
Imię: Łukasz
Deny rc napisał(a):
2) przednie linki skrętu. Stockowo dlugi link skrętu jest zagięty na końcach, w wiekszosci widzialem ze dajecie prosty, po co? W czym to pomaga?

3) krótszy link do skrętu stockowo jest montowany blizej srodka na dlugim linku, a w wielu modelach mocowany jest przy koncu dlugiego linka. Jezeli serwo jest zalozone na moscie tak jak stockowo w scx10 to przy maksymalnym nacisnieciu amortyzatorow ten krotszy link do serwa ogranicza ruch

Linki skrętu w standardzie masz plastikowe i temu każdy wymienia link skrętu na alu


Ostatnio edytowano 2015-04-06, 21:42 przez ecko2man, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2015-04-06, 17:51 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Wiek: 35

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Deny rc napisał(a):
1) Koledzy, prosba o wyjasnienie co lepsze i jak sie model zachowuje. Stockowo w scx10 mamy zalozony link w ksztalcie litery "Y", w wiekszości modeli jest zmienione mocowanie na dwa normalne linki, po co? W czym to pomaga??

2) przednie linki skrętu. Stockowo dlugi link skrętu jest zagięty na końcach, w wiekszosci widzialem ze dajecie prosty, po co? W czym to pomaga?

3) krótszy link do skrętu stockowo jest montowany blizej srodka na dlugim linku, a w wielu modelach mocowany jest przy koncu dlugiego linka. Jezeli serwo jest zalozone na moscie tak jak stockowo w scx10 to przy maksymalnym nacisnieciu amortyzatorow ten krotszy link do serwa ogranicza ruch


1: Nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie jaka jest różnica miedzy trzy a cztero linkiem podczas jazdy, ale mogę powiedzieć dlaczego ja wymieniłem w Honcho :) Trzy link jest mocowany na kulce ktora błyskawicznie się wyrobiła i w Sandry Honcho zaczęło się to rozpinać. Dlatego wymieniłem na 4 linka.

2: Na moje oko ( jak się myle proszę mnie poprawić ) stokowy link w scx10 jest wygięty przy końcach by zostało miejsce przy gruszce mostu :) Stokowy aluminiowy link w scx10 jest prosty ale same końcówki są lekko wygięte w tym samym celu :)

3: Ponownie moim zdaniem wynika to z tego iż w plastiku producent zrobił otwór na mocowanie łącznika a w alu łatwiej zamontować popychacz bezpośrednio do zwrotnicy. porównuje oba rozwiązania i nie widzę większych różnic w pracy tych układów..


Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł:
PostNapisane:2015-04-06, 21:21 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2015-03-16, 17:34
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Model: Axial SCX10 Jeep Wrangler
Imię: Deny
Dzięki Nennox, w takim razie zakupię alu tak wygięte jak było stockowo i nie będę komibnował. W axialu scx10 rtr, który zakupiłem mam sporo zapasowych części w pudełku, jest tam mocowanie na 4 link więc to wykorzystam i zakupię linki alu. Teraz promocja na Asiatees to pewnie tam dorzucę się do zamówienia kolegów z forum.

Albo może wytrzaskam sam :) się zobaczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł:
PostNapisane:2015-04-06, 21:36 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-06-25, 20:55
Posty: 385
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 18

Model: SCX 10 Rubicon
Imię: Dariusz
Nie warto kupować . Zrób sam taniej wyjdzie , wystarczy pręt m3 i rod endy traxxasa i taki pręt tniesz na odpowiednią długość i wkręcasz w rod enda . Ja dla swojej wygody przegwintowałem w środku te rod endy . Powinieneś się zmieścić w 60 zł lub mniej a to z asiatees to też nie wiadomo czy będzie pasować bo gdzieś tu na forum był temat o tym czym się różnią SCX10 no i między innymi różnią się rozstawem osi co się przekłada na to że nikt nie będzie robił 10 różnych rodzajów różniacych się kilkoma milimetrami . Potem na to wszystko jak już sobie dopasujesz to zakładasz na to jakąś ozdobną rurkę i po robocie .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł:
PostNapisane:2015-04-06, 23:35 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-12-13, 21:23
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 47

Model: Jeep Wrangler Unlimited CR
Imię: Artur
Pręt 4mm , rurka aluminiowa 5 mm i snapy traxxas - koszt wszystkich dolnych to ok 50 zł, długości linek są różne, w Honcho inne w Jeepie inne mimo że niby to samo podwozie :wall


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł:
PostNapisane:2015-04-07, 15:25 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-02-15, 23:57
Posty: 653
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Wiek: 45

Model: Axial Scorpion; Maverick Scout; MAN w budowie
Imię: Bartłomiej
Ja w Krakowie w Hard kupiłem rurkę aluminiową z zewnątrz o ile pamiętam 5mm a w środku 2,5mm. Rurkę gwintuje wkręcam na kleju śrubę M3 a łebek zcinam.
Nie pamiętam ale za 2m tej rurki płaciłem parę złotych.
Może więcej zabawy ale wyglądają jak oryginalne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-11, 12:23 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-09-07, 00:33
Posty: 22
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 36

Model: strada xb
Imię: Dominik
Odgrzeje kotleta by nie zakładać nowego tematu. Czy poprowadzenie linek ma jakies znaczenie w 4 linku? Mam zrobione jak na zdjęciu, czy mozna to jakoś ulepszyć?

PS. Prosze nie komentować mostów ;P
ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-11, 17:36 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11449
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 249 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
dewu napisał(a):
Czy poprowadzenie linek ma jakies znaczenie w 4 linku?


Na pewno nie jest to bez znaczenia ;)
W zależności od sposobu poprowadzenia linków, ich długości, uzyskujemy większy lub mniejszy wykrzyż - to jedna sprawa. Drugi temat, to uzyskanie odpowiedniego zablokowania mostów, przed "pływaniem" na boki.
Zbiorę kilka zdjęć z moich podwozi i coś Ci podrzucę.


p.s.
Nie komentuję zawieszenia, ale zapytać muszę - wahaczowe będzie docelowe, czy to tylko wizualizacja 4-linku? Bo wahacze i 4-link, to dwa różne rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-11, 17:41 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-09-07, 00:33
Posty: 22
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 36

Model: strada xb
Imię: Dominik
Tadam ;) Chyba troche sie wyjaśniło :) budżetowe podejście do mojego projektu. Dyfer i wahacze usztywnione i pracują jako most. Docelowo jak sie kasa wolna znajdzie wlecą pewnieb jakies normalne mosty a na razie jak sie nie ma co sie lubi... ;)
Obrazek

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-11, 18:20 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11449
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 249 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Na ten czas, zawieszenie "krabopodobne" ;)
:OK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-13, 20:51 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-09-07, 00:33
Posty: 22
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 36

Model: strada xb
Imię: Dominik
Zauważyłem jedna rzecz w moim zawiasie. Gdy maksymalnie wychylę jedno kolo cały zespół mostu tak jak by skręca. Czy to moze byc spowodowane tym ze jedna para linków jest dłuższa od drugich. Ogladalem dzis TRXa i takiego efektu nie bylo zarowno z tylu na 4linku i z przodu na 3linku.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO