Teraz jest 2018-07-23, 11:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#121  PostTytuł:
PostNapisane:2013-04-28, 23:13 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-01-03, 16:10
Posty: 344
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: cc01, axial scx10
Imię: Paweł
Jerry_Cornelius napisał(a):
pablodesign napisał(a):
Jerry_Cornelius napisał(a):

przekładnia jest jak w Losi 380 wchodzi ;)



Moge prosic o jakas instrukcje jak wlozyc silnik klasy 380? Na tych samych zębatkach? Oglądałem dzisiaj dokładnie przekładnie i silnik 24mm wchodzi tam na styk...


Kwestia rozwiercenia otworów i poprawienia starych pod nowy silnik ;) tutaj to chyba instrukcji nie potrzeba ;)


Silnik o srednicy 24mm kulakowy dotyka obudowa do obudowy przekladni. Jesli wrzucimy silnik klasy 380 (38mm) to jego oś bedzie odsunieta o dodatkowe 7mm które musimy nadrobić większą zębatką atakującą... dobrze myślę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#122  PostTytuł:
PostNapisane:2013-04-28, 23:39 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7298
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
pablodesign napisał(a):
Jerry_Cornelius napisał(a):
pablodesign napisał(a):
Jerry_Cornelius napisał(a):

przekładnia jest jak w Losi 380 wchodzi ;)



Moge prosic o jakas instrukcje jak wlozyc silnik klasy 380? Na tych samych zębatkach? Oglądałem dzisiaj dokładnie przekładnie i silnik 24mm wchodzi tam na styk...


Kwestia rozwiercenia otworów i poprawienia starych pod nowy silnik ;) tutaj to chyba instrukcji nie potrzeba ;)


Silnik o srednicy 24mm kulakowy dotyka obudowa do obudowy przekladni. Jesli wrzucimy silnik klasy 380 (38mm) to jego oś bedzie odsunieta o dodatkowe 7mm które musimy nadrobić większą zębatką atakującą... dobrze myślę?


Tak, przy założeniu, że wykorzystujesz pozostałości po oryginalnym silniku(plate) bo w innym przypadku to zmiana plate/mocowania silnika pozwala na zachowanie aktualnej zebatki.

Na wałek 2mm ciężko dorwac zebatki sam coś o tym wiem bo do sidewindera szukałem ;) Montowalem na oryginalnym plate od kulaka tylko mały minus lekko szarpał i przełożenia były nie do końca zrobione ;) (przekladnia kulaka + jakiś rozdzielacz 1:3 lub 1:4 i byloby ok)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#123  PostTytuł:
PostNapisane:2013-04-29, 07:35 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-16, 08:25
Posty: 1092
Lokalizacja: Brzeziny
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Wiek: 42

Model: tam... tam... TAM-150 był ostatnio
Imię: Szymon
pablodesign napisał(a):
Silnik o srednicy 24mm kulakowy dotyka obudowa do obudowy przekladni. Jesli wrzucimy silnik klasy 380 (38mm) to jego oś bedzie odsunieta o dodatkowe 7mm które musimy nadrobić większą zębatką atakującą... dobrze myślę?

Silnik 380 ma 28mm średnicy. 37mm mają 540-tki :hammer ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#124  PostTytuł:
PostNapisane:2013-04-29, 07:54 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15470
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 45

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
benon napisał(a):
pablodesign napisał(a):
Silnik o srednicy 24mm kulakowy dotyka obudowa do obudowy przekladni. Jesli wrzucimy silnik klasy 380 (38mm) to jego oś bedzie odsunieta o dodatkowe 7mm które musimy nadrobić większą zębatką atakującą... dobrze myślę?

Silnik 380 ma 28mm średnicy. 37mm mają 540-tki :hammer ;)

:OK
Powiem więcej, Mongoose ma nawet 26 mm ;)

Czekałem aż ktoś sprostuje Jerrego, bo zaraz powie, że się go czepiam :)

Klasa silnika determinuje jego długość a nie średnicę, i tak, silnik 380 ma 38 mm długości, 540 54 mm długości, 600 ma 60 mm przy np. takiej samej średnicy co 540 itp. ;)
Oczywiście w przybliżeniu, bo istnieją tolerancje +/- od tych standardów :) długość rozumiana jako wymiar obudowy silnika bez osi ;) natomiast średnice w każdej klasie też mają rozrzut, w zależności od konstrukcji silnika, przy czym są standardy, 540 ma 36 mm, 380 26 mm itp. :)

Howk :)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#125  PostTytuł:
PostNapisane:2013-04-29, 10:00 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7298
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
benon napisał(a):
pablodesign napisał(a):
Silnik o srednicy 24mm kulakowy dotyka obudowa do obudowy przekladni. Jesli wrzucimy silnik klasy 380 (38mm) to jego oś bedzie odsunieta o dodatkowe 7mm które musimy nadrobić większą zębatką atakującą... dobrze myślę?

Silnik 380 ma 28mm średnicy. 37mm mają 540-tki :hammer ;)


Tolerancja +/- jak Sławek napisał, u mnie jest 42mm silnik 540 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#126  PostTytuł:
PostNapisane:2013-04-29, 10:28 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-16, 08:25
Posty: 1092
Lokalizacja: Brzeziny
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Wiek: 42

Model: tam... tam... TAM-150 był ostatnio
Imię: Szymon
Jerry_Cornelius napisał(a):
benon napisał(a):
pablodesign napisał(a):
Silnik o srednicy 24mm kulakowy dotyka obudowa do obudowy przekladni. Jesli wrzucimy silnik klasy 380 (38mm) to jego oś bedzie odsunieta o dodatkowe 7mm które musimy nadrobić większą zębatką atakującą... dobrze myślę?

Silnik 380 ma 28mm średnicy. 37mm mają 540-tki :hammer ;)


Tolerancja +/- jak Sławek napisał, u mnie jest 42mm silnik 540 :D

Jerry dywagacja jest na temat tanich silników, które trzymają się tego co napisałem.
Przecież Pablodesign nie włoży silnika za prawie 100$ do 1:18, ta skala programu na liście też nie wymaga :hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#127  PostTytuł:
PostNapisane:2013-04-29, 15:08 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-01-03, 16:10
Posty: 344
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: cc01, axial scx10
Imię: Paweł
Przyznam szczerze, trochę się teraz skołowaciłem ;) Jedyne wyjście chyba, to kupić coś o zbliżonych rozmiarach i przerabiać, przerabiać :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#128  PostTytuł:
PostNapisane:2013-04-29, 16:27 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7298
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
pablodesign napisał(a):
Przyznam szczerze, trochę się teraz skołowaciłem ;) Jedyne wyjście chyba, to kupić coś o zbliżonych rozmiarach i przerabiać, przerabiać :]


mongoose novak 18,5T albo sidewinder castle creation bo oba silniki pasują wymiarowo do przekładni ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#129  PostTytuł:
PostNapisane:2013-04-29, 18:56 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-01-03, 16:10
Posty: 344
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: cc01, axial scx10
Imię: Paweł
Jerry_Cornelius napisał(a):
pablodesign napisał(a):
Przyznam szczerze, trochę się teraz skołowaciłem ;) Jedyne wyjście chyba, to kupić coś o zbliżonych rozmiarach i przerabiać, przerabiać :]


mongoose novak 18,5T albo sidewinder castle creation bo oba silniki pasują wymiarowo do przekładni ;)


Będę miał na uwadze Twoje porady :]

Tymczasem kolejny mały sukces, mam hopla na punkcie pracy zawieszenia, chcę je jak najbardziej zbliżyć do realnego. Kulakowe amorki pozbawiłem sprężyn ale wtedy autko zawsze siadało do końca na amorkach. Dzisiaj je rozkręciłem i się okazało że olej istnieje w nich w śladowych ilościach. Dopełniłem do końca i teraz amorki pięknie odbijają, jak się postawi auto na koła to lekko się składają ale nie do końca. Jutro testy w terenie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#130  PostTytuł:
PostNapisane:2013-05-07, 21:03 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-27, 13:31
Posty: 5039
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Wiek: 47

Model: LR86, LR101, LR109, LC70, Hilux, Jeep, Man Kat I
Imię: M
atak i odbiór fabrycznie są źle ustawione :idiot - sprawdźcie sobie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#131  PostTytuł:
PostNapisane:2013-05-08, 12:17 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-01-03, 16:10
Posty: 344
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: cc01, axial scx10
Imię: Paweł
Marcin napisał(a):
atak i odbiór fabrycznie są źle ustawione :idiot - sprawdźcie sobie


Możesz napisać jakieś konkrety? Co jest dokładnie źle i jak ma być? Dla mnie lajkonika będzie to przydatne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#132  PostTytuł:
PostNapisane:2013-05-08, 19:50 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-27, 13:31
Posty: 5039
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Wiek: 47

Model: LR86, LR101, LR109, LC70, Hilux, Jeep, Man Kat I
Imię: M
pablodesign napisał(a):
Marcin napisał(a):
atak i odbiór fabrycznie są źle ustawione :idiot - sprawdźcie sobie


Możesz napisać jakieś konkrety? Co jest dokładnie źle i jak ma być? Dla mnie lajkonika będzie to przydatne :)



jak zdejmiesz tą czarną osłonę przekładni to zobacz jak jest odległość miedzy atakiem ( mosiężna zębatka na wałku silnika), a czarnym plastikowym odbiorem (duża zębatka) - u mnie odległość była zbyt duża. Ustawia to się na np. słuch - im ciszej tym lepiej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#133  PostTytuł:
PostNapisane:2013-05-08, 19:52 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-01-03, 16:10
Posty: 344
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: cc01, axial scx10
Imię: Paweł
Marcin napisał(a):
jak zdejmiesz tą czarną osłonę przekładni to zobacz jak jest odległość miedzy atakiem ( mosiężna zębatka na wałku silnika), a czarnym plastikowym odbiorem (duża zębatka) - u mnie odległość była zbyt duża. Ustawia to się na np. słuch - im ciszej tym lepiej


Rozbierałem to dzisiaj, u mnie wygląda że jest ok :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#134  PostTytuł:
PostNapisane:2013-05-08, 19:54 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-27, 13:31
Posty: 5039
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Wiek: 47

Model: LR86, LR101, LR109, LC70, Hilux, Jeep, Man Kat I
Imię: M
pablodesign napisał(a):

Rozbierałem to dzisiaj, u mnie wygląda że jest ok :)


:OK


widocznie w fabryce, jakieś zdolniejsze chińskie dziecko, składało to u Ciebie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#135  PostTytuł:
PostNapisane:2013-05-16, 22:17 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-01-03, 16:10
Posty: 344
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: cc01, axial scx10
Imię: Paweł
Dzisiaj zrobiłem małe usprawnienie przedniego zawieszenia. Od początku denerwowało mnie to że przy maksymalnym skręcie opony obcierają o dolne linki. Po założeniu innych kółek sytuacja jeszcze się pogorszyła, słaby skręt kułaka (przez blokadę dyferencjału) stał się tragiczny.

Potrzebujemy 2 srubki m2x20mm z nakrętkami, resztę opisu myślę że załatwią zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ja dodatkowo zmieniłem jeszcze w podobny sposób mocowanie amortyzatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO