Teraz jest 2018-12-10, 23:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-29, 12:01 
Online
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-09-08, 18:34
Posty: 2044
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy
Wiek: 37

Model: SCX-10 i inne elektryki
Imię: Michał
Na razie zakładam garaż tu, spróbuję zacząć tak zwany "unboxing", może kolejni posiadacze tych modeli uzupełnią wątek.

Na początek kilka słów o podwoziu.
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Metalowa rama gwarantuje sztywność nisko położony rozdzielacza nie podnosi środa ciężkości ale od spodu pod rozdzielaczem wystaje nam kawałek zabudowy co może powodować zawieszanie lub niekontrolowany przechył modelu na przeszkodzie.

Od razu rzucają się w oczy plastikowe linki zawieszenia, pierwszy element do wymiany, czyli pręt stalowy M3, rurka alu fi6 i jakiś snapy i działamy.

W układzie zawieszenie jest drążek Panharda. Dla mnie rozwiązanie nowe, człowiek przyzwyczajony do axiaka i Y-linku lub 4-linku. Ciekawe jak tak zbudowane zawieszenie będzie sprawdzało się w terenie. Aluminiowe amortyzatory w zestawie RTR też na "+".
Załącznik:



Bardzo fajnym rozwiązanie jest drążek skrętu umieszczony za mostem, to na "+".

Załącznik:



Serwo SS 20WR umieszczone na ramie, nie zalejemy go od razu wodą jak w przypadku serwa na ramie. Niestety parametry tego serwa nie powalają na kolana, dane ze strony producenta:
#120018 - HPI SS-20WR SERVO (WATER-RESISTANT/6.0V/6.5KG/PLASTIC GEARED)
Features:
Operating Voltage: 4.8-6V
4.8V: Speed: 0.14 sec/60 degrees, Torque: 4.2kg-cm
6V: Speed: 0.11 sec/60 degrees, Torque: 6.5kg-cm
Servo Spline: 25T

Max 6,5kg to zdecydowanie za mało i plastikowe tryby - element do wymiany.

Opony dość twarde, bieżnik wg mnie fajnie wygląda, ale dopiero testy terenowe pokażą co te oponki są warte w naszym klimacie na piasku i korzeniach.
Załącznik:



Niestety oponki trzeba porządnie skleić lub założyć beadlocki, ale to już każdy modelarz wie że fabryczny model ma sporo niedociągnieć fabrycznych, trzeba wszystko dokręcić, nasmarować żeby było dobrze :)
Załącznik:



Dużym plusem jest buda z przezroczystymi oknami. Mając mały rozdzielacz na środku są duże możliwości zabudowy wnętrza.
Załącznik:



W modelu dostajemy fabrycznie ESC "waterproof", jakiś kolejny kolon X-car45 czy HW1060, co w połączeniu z silnikiem szczotkowym 35T fajnie jeździ. Wymiana zębatki atakującej pozwoli zmienić przełożenie. Nie jesteśmy tu ograniczeni do jednej zębaki jak w przypadku często używanego reduktora HPI od Wheely Kinga. Do wymiany jest wtyczka tamiya na ESC na XT60 lub T-denas, co kto lubi :). Fabryczny pakiet NiMh 2000mAh długo nie wystarczy ale to już nasza sprawa kiedy wsadzimy LiPo.
W zestawie aparatura analogowa TF-40, 3 kanałowa się będzie z czego wyciągarką sterować :)
Załącznik:




Tyle w tym poście na początek. Zapraszam inny użytkowników i posiadaczy do komentowania i uzupełniania opisu. Po wstępnym obejrzeniu modelu osobiście uważam że ma kilka ciekawych rozwiązań dzięki którymi może być fajną bazą do dalszych prac i przygotowaniem modelu pod zawody. Silnik z przodu, pakiet z tyłu powodują w miarę równe wyważenie modelu w zależności od pakietu jaki zainstalujemy z tyłu :). Nie trzeba będzie od razu rzeźbić w modelu i przekładać :). Co do kół, serwa to wszyscy wiemy że nie ma idealnego modelu wyjętego z pudełka i to każdy z nas wymienia wcześniej czy później.
Z uwagi na chwilowy brak czasu nie udało mi się zmierzyć RTI i nie zmierzyłem kół. Ciąg dalszy pewnie nastąpi....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-29, 13:05 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7485
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Mosty metalowe zebatki, bevel shaft blokowany eclipsem, pin to pin 184-182mm, skret jak w starym axialu scx10. Z informacji uzyskanych od HPI bedzie mozna wymienic półośki z kielichami na cvd i tym samym zwiekszyc skręt. W zestawie hpi daje plate by dać serwo na most. Wadą tutaj można uznać za zbyt blisko przylega zwrotnica aż prawie dotykając opony, a podczas pracy można niechybnie uszkodzić oponę. Hexy na przykrecanego robaczka, aluminiowe.

Skrzynia biegów i rozdzielacz metalowe zębatki.
Atakująca zebatka na silniku moduł 48p. Skrzynia biegów ma sprzęgło.
Mocowanie na przedni zderzak jest do modyfikowania - dodają dodatkowe słupki by skrócić dystans od ramy.

Tyle z unboxingu na tą chwilę :)

:W


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-29, 13:15 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2178
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Wiek: 35

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Jerry_Cornelius napisał(a):
Mosty metalowe zebatki, bevel shaft blokowany eclipsem, pin to pin 184-182mm, skret jak w starym axialu scx10. Z informacji uzyskanych od HPI bedzie mozna wymienic półośki z kielichami na cvd i tym samym zwiekszyc skręt. W zestawie hpi daje plate by dać serwo na most. Wadą tutaj można uznać za zbyt blisko przylega zwrotnica aż prawie dotykając opony, a podczas pracy można niechybnie uszkodzić oponę. Hexy na przykrecanego robaczka, aluminiowe.

Skrzynia biegów i rozdzielacz metalowe zębatki.
Atakująca zebatka na silniku moduł 48p. Skrzynia biegów ma sprzęgło.
Mocowanie na przedni zderzak jest do modyfikowania - dodają dodatkowe słupki by skrócić dystans od ramy.

Tyle z unboxingu na tą chwilę :)

:W

Widzę iż bardzo dokładnie oglądałeś mój film :P Hmm tylko nie rozumiem fragmentu - z informacji uzyskanych od HPI? chyba od Nennoxa? no ale pewnie coś ci się pomieszało :P




Ps. Cina bardzo przepraszam, że się tak wciąłem w Twój temat. Mam nadzieję, że nie będziesz zły. :piwo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-29, 13:52 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7485
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Tak Błażeju ;) to co podałem informacje to uzyskane także miedzy innymi z twojego filmu, co "wywnioskowałem" oraz z rozmów na FB :OK

Opis i przekrój modelu
https://www.hpiracing.com/en/article/view/2017020302

:W


Załączniki:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-29, 14:13 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2178
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Wiek: 35

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Jerry, nie można było tak od razu :P
chciał bym dodać od siebie, że model mi naprawdę przydał do gustu. Jest ciekawy i prosty, nie wnosi za wiele nowości ale to nie o to chodzi.
Cały czas czekam na poprawę pogody by wyjść z nim na dwór i przetestować. Z testów po domu potwierdzam co Cina napisał, serwo stanowczo za słabe i mam też wrażenie, że silnik niby 35T też trochę mało mocy ma. Model jadąc po płaskiej podłodze najeżdżając na leżące na ziemi spodnie - tak spodnie :P jesny dokładnie, bardzo zwalnia. Aby najechać na przeszkodę wysokości połowy koła należy wcisnąć bardzo dużo gazu. Oczywiście nie jest to poważny problem i nie jest to coś nadzwyczajnego ponieważ z takimi samymi problemami borykają się chyba wszystkie modele RTR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-29, 15:26 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11751
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 258 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Cina :OK
Dzięki Tobie, ja mam "wolne" ;)
Ale, żeby nie było ....... to dwa słowa ode mnie.

cina napisał(a):
Z uwagi na chwilowy brak czasu nie udało mi się zmierzyć RTI i nie zmierzyłem kół. Ciąg dalszy pewnie nastąpi....

Tu tym razem bez niespodzianek z rozbieżnością danych producenta i stanem faktycznym.
Dane producenta i z mojego pomiaru (nie zasłyszane na FB) są zgodne:
średnica 109 mm
szerokość 38 mm

Felga ABS, klejona do opony - oczywiście bez dociążenia.
Sama opona ładnie wygląda - ciekawy, nie za gęsty bieżnik i miękką to bym jej na pewno nie nazwał.
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



To co "misie" podoba, to że opona na bokach nie jest pusta jak to czasami bywa. Są wzorki, które też i usztywniają bok opony. Klocki bieżnika wyraźnie sterczą na jego krawędziach, więc powinna ładnie haczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-29, 17:26 
Online
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-09-08, 18:34
Posty: 2044
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy
Wiek: 37

Model: SCX-10 i inne elektryki
Imię: Michał
zotornik napisał(a):
Cina :OK
Dzięki Tobie, ja mam "wolne" ;)


No starałem się jak mogłem :<> ale daleko mi jeszcze do Twoich opisów :)

A tak jeszcze słowem podsumowania to wydaje mnie się że model może być fajną bazą dla startujących w klasie Sport. Pomijam teraz kwestię RTI bo to łatwo ograniczyć nawet przed samymi zawodami, do wyjaśnienia zostaje kwestia wymiarów opon/kół bo tego wymogu dla danej klasy nie przeskoczymy...

Nie doczytałem postu Wojtka o wymiarach, zgodnie z Naszymi zapisami średnica do 118m i szerokość do 50mm więc model kwalifikuje się do klasy Sport


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#8  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-30, 18:12 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-08-18, 21:30
Posty: 2041
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Wiek: 30

Model: HG - HPI - CC01
Imię: Przemek
Tak model kwalifikuje się do klasy SP. Opony TAK, RTI też na TAK, pierwszy pomiar wyszedł mi ok 640/660.

Minusem podwozia to tylna cześć - łoże pakietu. Pokrywa górna pakietu swoim kształtem podyktowana jest pod pakiety NIMH, więc użytkownicy takiego zasilania będą zadowoleni, tak samo użytkownicy pakietów LiPO o mniejszej pojemność, jednak właściciele większych hardcasów muszą liczyć się z przerobieniem mocowania pakietu na, np: rzepy. Kolejny minus to serwo. Pierwsza jazda po mieszkaniu nie była miła, serwo nie daje rady, nadaje się do adaptacji na wyciągarkę niż do skrętu.
Plusy to opony i nisko umieszczony środek ciężkości oraz przekładnia + rozdzielacz, solidna rama. Skręt OK, wystarczający. Dla spragnionych skrętu a'la Ascender półosie CVD są do dokupienia.

ESC to klon HW1060, ale ustawiony pod przeprawy. Możliwość ustawienia DG na 80%, 100% lub 0%.


Załączniki:









Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#9  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-30, 18:16 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-08-18, 21:30
Posty: 2041
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Wiek: 30

Model: HG - HPI - CC01
Imię: Przemek
Kilka zdjęć w "terenie"


Załączniki:







Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-30, 19:56 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-14, 18:23
Posty: 987
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 39

Model: HILUX-TF2, HILUX Rcmodelex, Axial itd...
Imię: Grzegorz
A skąd ty ten śnieg wytrzasnąłeś . W terenie prezentuje się elegancko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#11  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-30, 19:58 
Online
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-09-08, 18:34
Posty: 2044
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy
Wiek: 37

Model: SCX-10 i inne elektryki
Imię: Michał
przemsky napisał(a):
Tak model kwalifikuje się do klasy SP. Opony TAK, RTI też na TAK, pierwszy pomiar wyszedł mi ok 640/660.


Czyli jest model którego właściciele nie zasilą "na dzień dobry" obleganej klasy Extreme. Może dzięki temu w nowym sezonie klasa Sport odżyje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#12  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-30, 20:26 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-08-18, 21:30
Posty: 2041
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Wiek: 30

Model: HG - HPI - CC01
Imię: Przemek
@ Zapo - byłem u Seniora Tadka czyli okolice Suchej Beskidzkiej. Śniegu było z 5 cm :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#13  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-30, 20:31 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-25, 22:29
Posty: 10338
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Wiek: 44

Model: Kamaz 6450 8x8 / JEEP Rubicon / JEEP TJ
Imię: noname
przemsky napisał(a):
Kilka zdjęć w "terenie"

Przemek, a gdzie pakiet na drugim zdjęciu i ślady od jazdy na śniegu ;)
Hpi nie pozwoliło Ci pobródzić :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#14  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-30, 20:55 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-08-18, 21:30
Posty: 2041
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Wiek: 30

Model: HG - HPI - CC01
Imię: Przemek
Wrzucę zdjęcia łoża pakietu :W
Śladów nie ma w "terenie" bo śnieg od razu zasypywał koleiny ;) :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#15  PostTytuł: Re: HPI Toyota Venture
PostNapisane:2017-10-31, 12:33 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-07-20, 05:50
Posty: 1729
Lokalizacja: Czernikowo
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Wiek: 40

Model: Hpi Yokomo Reely Himcio Carson
Imię: Sebastian
Radek napisał(a):
przemsky napisał(a):
Kilka zdjęć w "terenie"

Przemek, a gdzie pakiet na drugim zdjęciu i ślady od jazdy na śniegu ;)
Hpi nie pozwoliło Ci pobródzić :D

Jak nie jeździł to nie będzie musiał czyścić, a może te Toyoty o ogóle nie jeżdżą?
Średnio to wygląda bez pakietu i śladów.
Przemek ogólnie fotki fajne.
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO