Teraz jest 2017-11-24, 19:47

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2016-06-23, 16:19 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10691
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 224 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
uzupełnienie

Doszło podwozie i inne elementy, więc obecnie mogę już podać przewidywaną specyfikację modelu:
a/ podwozie MST CMX (532143) z rozstawem 242 mm pod karoserię Forda Bronco 1973
b/ zestaw łożysk Yeah Racing (YB0288BX) - element "tuningu" podwozia
c/ felgi beadlock GMADE SR02 (GM70176)
d/ opony RC4WD Drit Grabber 1.9" (Z-T0005) 97/31 mm
e/ ESC NOVAK GOAT 2S (3219) 120A, BEC 6V/5A
f/ silnik NOVAK 18.5T (3419) bezszczotkowy sensorowany, 2700 RPM/V
g/ reduktor HPI (87634)
h/ rozdzielacz 1:1 (Czayo)

i/ karoseria Tamiya Ford Bronco 1973 (51388)


Po 10 latach jazdy Defkami, przyszedł czas na małą odskocznię :)
Tym razem będzie to Ford Bronco 1973, bazujący na karoserii z firmy Tamiya.

Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Na ten moment mam zasadniczo tylko karoserię, więc do pełnego modelu oczywiście jeszcze daleko.
Pierwotnie zarówno podwozie jak i reszta podzespołów miała być wspólna lub współdzielona z Defkiem VI, ale karoserie te jednak zbytnio się różnią by można było wykorzystać to samo podwozie. Tak więc podwozie na razie pozostaje w fazie planów. To samo dotyczy reszty podzespołów, więc szczegóły będę uzupełniał na bieżąco.

Co do karoserii, to nabyłem pomalowaną i prawdopodobnie w takiej wersji kolorystycznej pozostanie ..... przynajmniej na razie ;)



p.s.
Kolejny Defek oczywiście gdzieś się tam w zaciszu składzika powolutku buduje ..........., ale bardzo powolutku :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-06-23, 22:09 
Offline
AT !
AT !
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-12, 17:17
Posty: 817
Lokalizacja: Strzegom
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 40

Model: Defender
Imię:
Fajny kolorek :brawo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-06-24, 01:44 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 21:29
Posty: 6705
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 85 razy
Wiek: 30

Model: Toyota Hilux 3th/KrAZ 255b b1
Imię: Borys
Wojtku jestem w szoku :OK zagorzały fan land rovera, który miał w opisie, że nie kupi forda zmienił zdanie :D
Kolorek nieziemski :) czekam na dalsze postępy prac ;)

Pozdrawiam :W


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-06-24, 05:55 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-02-22, 23:10
Posty: 1940
Lokalizacja: Obecnie - Wałcz
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Wiek: 38

Model: pierwszy najlepszy
Imię: Stasiu, Staszek
No i świetna decyzja Zotornik - choć myślałem że będzie ciut inna karoca

Powiedz jeszcze czy wnętrze będzie by 3d druk a hips??

PS.
Szkoda że ten Bronek jest taaaki szeroki

Pozdrawiam
i powodzenia w zbieraniu reszty klamotów
welna79
:W


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-06-24, 06:33 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 21:29
Posty: 6705
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 85 razy
Wiek: 30

Model: Toyota Hilux 3th/KrAZ 255b b1
Imię: Borys
@Welna79

Staszku ale on jest węższy od karoserii producenta vattery ;) więc mówienie, że taki szeroki to chyba coś nie tak ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-06-24, 09:12 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10691
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 224 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
@herbaciany
Co do koloru - to zarówno wybór, jak i wykonanie to niestety nie moja zasługa. Jak wspomniałem wcześniej karoseria choć nowa, to nabyta z drugiej ręki. Ale wg mnie ten kolor pasuje to do tej budy, tym bardziej, że jest też nawiązaniem do jednej z wersji oryginalnego malowania. Co prawda mnie nieco bliższa była by pewnie wersja jak na zdjęciu poniżej
Załącznik:


dlatego wspomniałem, że kolor może ulec zmianie ;)

Zawczasu dodam jeszcze, że malowanie wykonane jest "eksperymentalnie" po zewnętrznej stronie. A idea, jaka przyświecała takiemu posunięciu, to uniknięcie nienaturalnego połysku. Jak to się sprawdzi w praktyce zobaczymy.
Ponieważ buda jet (niestety) lexanowa, a kolor dość jasny i tak muszę wykonać maskowanie po wewnętrznej stronie dla zmniejszenia prześwitów, których w lexanie nie cierpię oraz dla stworzenia przyszłościowego maskowania rys i ubytków w lakierze, które na 100% się pojawią. Maskowanie wykonuję z białej folii samoprzylepnej.

@Staszku
Wybór karoserii był li tylko spowodowany, tym co było dostępne oraz poszukiwaniem karoserii nieco mniejszej niż moje dotychczasowe Defy. Mam trochę zdjęć porównawczych Def vs Bronco, to postaram się kilka zamieścić.
Przesyłałem też Przemkowi kilka wymiarów by porównać Bronco Tamiya z Bronco Vaterry, które na pierwszy rzut oka wydaja się bardzo podobne - to też sprawdzimy jak to ostatecznie wygląda :)

@Jerry_Cornelius
LR-y nadal pozostaną w mojej stajni :)
A co do mojego już "historycznego i legendarnego podpisu o Fordach" , to jak starsi wiedzą był to element naszego forumowego przekomarzania się z Tomy-m - który się nie odzywa, ale np. wczoraj wieczorkiem zaglądnął na forum na moment :)
Co do wymiarów budy, to jak już wyżej napisałem masz rację - choć wszystko powoli dla potomnych zmierzymy, porównamy i opiszemy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-06-24, 12:42 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 12:59
Posty: 15422
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy
Wiek: 45

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
herbaciany napisał(a):
Fajny kolorek :brawo

Dzieki :hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-06-24, 15:55 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10691
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 224 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Przemek podał dla swojej Vaterry Bronco następujące dane:

Cytuj:
Wymiary: (tylko karoserii)
Długość - 420mm
Szerokość - 237mm (najszerszy punkt w nadkolach-tył)
Wysokość - 152mm


U mnie wygląda to tak:
a) długość mierzona na wysokości przetłoczenia poniżej klamki, czyli w najdłuższym miejscu - 388 mm
b) szerokość razem z nadkolami tył - 192 mm
c) szerokość razem z nadkolami przód - 188 mm
d) wysokość - 142 mm
e) szerokość przodu mierzona po zewnętrznej błotników - 168 mm
f) szerokość tyłu mierzona pod dolną linia kloszy - 180 mm
g) rozstaw osi podaję wg danych Tamiya dla modelu na podwoziu CC-01- 252 mm

Wniosek - karoseria z Bronco Tamiya, to nie to samo co Bronco z Vaterry. O ile szerokość mogła by być li tylko kwestią nieco większych nadkoli, to długość i wysokość jednoznacznie wskazują "inność".
Podobną karoserię ma jeszcze Pro-Line, ale ona również jest wyraźnie większa od Tamiya.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-06-27, 09:55 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-05, 13:30
Posty: 3035
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy
Wiek: 38

Model: MAN F2000 8x8
Imię: Marcin
Wojtek, gratki!

Tylko nie wiem za co większe. Za nowy model, czy za odwagę o porzuceniu w końcu defka :D Nawet jeśli to na chwilę :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-07-25, 16:02 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10691
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 224 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Zastój niejaki mnie dopadł, gdy z malowania jednego pokoju wykluł się mały remont mieszkania ;)

Ale do rzeczy :)
W pierwszym poście uzupełniłem przewidywaną specyfikację modelu.
Jak już wiecie model bazuje na podwoziu MST CMX
Załącznik:


Na wstępie podwozie oczywiście dostało konieczny tuning, czyli zamiana oryginalnych panewek na łożyska. Wybrałem zestaw Yeah Racing ... bez powodu, taki mi podszedł pod klawiaturę ;) Są dwa zestawy dedykowane do CMX-a, ja wybrałem łożyska kryte tworzywem - jest też wersja tańsza chyba o 1$ z kryciem blaszką. W zestawie jest olej do łożysk, gdybyśmy uznali że czas na reanimację smarowania.
Załącznik:


Załącznik:


Dojechały też nowe felgi z GMADE - to beadlocki model SR02. Jak już pisałem w innym miejscu, felgi bardzo fajne, ciężkie i łatwo się składają.
Załącznik:


Załącznik:


Do tego bardzo dobrze spasowały się z obecnymi oponami Dirt Grabber.
Załącznik:


Załącznik:



Teraz czas zacząć składać CMX-a :)
W ciągu 10 lat zabawy w trial, to dopiero moje drugie fabryczne podwozie :D Dlatego na wszelki wypadek zacznę od lektury instrukcji, by się dowiedzieć co autor miał na myśli dając taką lub inną śrubkę ;)
Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-07-25, 17:19 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-02-22, 23:10
Posty: 1940
Lokalizacja: Obecnie - Wałcz
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Wiek: 38

Model: pierwszy najlepszy
Imię: Stasiu, Staszek
:brawo
:VV
Jak u Hitchcock'a - akcja rozwija, rozwija, rozwija się i to bardzo powolutku - aż nie mogę się doczekać kolejnego odcinka

Cały czas siedzę w pierwszym rzędzie i dopinguję
:OK

Powodzenia
:frank


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-07-25, 17:59 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10691
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 224 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
No to Staszku - odcinek specjalny dla Ciebie :W

MST dostarcza nam w zestawie kilka narzędzi, ale bez własnych raczej się nie obędzie.
Załącznik:


Kolejne kroki zgodnie z "manualem".
Na początek linki - w kawałkach ...
Załącznik:


i złożone :)
Załącznik:


Następnie - rama
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Pajączek ;)
Załącznik:


Teraz czas na przedni most
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Jedyna "modyfikacja", to użycie Loctite 243 do osadzenia śrubki łączącej bevel gear z bevel gear shaftem.
Załącznik:
bevel.jpg
bevel.jpg [ 20.81 KiB | Przeglądane 678 razy ]


Pominąłem jak na razie prezentację przekładni, bo z fabrycznej raczej nie będę korzystał. A gdyby szła na sprzedaż, to niech nowy właściciel sam ją sobie zmontuje wg własnego uznania i dla własnej radochy ;)

Jak dotychczas wszystko pasuje idealnie, instrukcja zgodna z stanem faktycznym, do tego nic się nie złamało, nie wyrobiło i nie przekręciło :OK
W moich dotychczasowych ramach z aluminium lub stali nie musiałem się takimi sprawami kłopotać, a każde mocowanie było na śrubę skontrowaną nakrętką samohamowną. Tu skręcam i dokręcam na zasadzie "do pierwszego wyraźnego oporu".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-07-25, 20:58 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 12:59
Posty: 15422
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy
Wiek: 45

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
O shit, jak równo częsci to zdjęcia poukładane :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-07-26, 10:53 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10691
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 224 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Jak był przedni most, to i tylny być musi :)
Załącznik:


Oba mosty po złożeniu
Załącznik:


Załącznik:


Mosty podobnie jak dotychczasowe elementy, składa się łatwo i bez technicznych zagadek. Przekładnie mostów zostały posmarowane zgodnie z instrukcją - smarem fabrycznym - z tym, że ja daję bardzo mało smaru, tylko tyle żeby zęby nie były "suche". Nadmiar smaru (szczególnie gdy jest gęsty) potrafi dawać spore opory, co wpływa choćby na zużycie prądu. Fabryczny od MST gęsty nie jest, ale nawet przy naszych prędkościach, jego ewentualny nadmiar i tak szybko zostanie rozrzucony po ściankach mostu.
Konstrukcja mostów CMX-a nie należ do szczelnych - tak sądzę na ten moment, ale czas pokaże. Połówki mostów są pasowane na styk, a nie na zakładkę co daje lepszą szczelność. Ale jak będę składał je już finalnie, to zapewne złożę jak to dawniej bywało na czarnym silikonie akwarystycznym, do tego boczne łożyska zabezpieczę dodatkowo smarem. Tak składane mosty TLT przetrzymywały idealnie szczelne przez cały sezon po mimo pyłu, wody i piasku.
No i jeszcze raz napiszę - wszystko skręcamy i dokręcamy z wyczuciem ! Żeby niczego nie przekręcić i nie odkształcić. Przykładowo - kulki rod end-ów są z tworzywa - nadmierne ich boczne ściśnięcie, powoduje odkształcenie "kulki" i rod end przestaje na niej swobodnie pracować. Podobnie z skręcaniem i dokręcaniem połówek mostów - 4 główne śruby (M3x18) - dokręcałem powoli i naprzemiennie, do momentu aż zniknie szczelina między połówkami mostu. Zazwyczaj i tak ostatni ruch śrubokręta to nie dokręcanie, a pół obrotu odpuszczenia.

Do połączenia mostów z ramą przydatne są czasami amortyzatory.
Załącznik:


Załącznik:


Pierwszy raz coś mnie irytowało :>
E-clipsy !
Te małe, śliskie cholery mają tendencję do "samouciekania", a do tego opanowały do perfekcji sztukę kamuflażu i zalegania na podłodze :pala Ale i z nimi sobie poradziłem - to była tylko kwestia czasssu ;)
A na poważnie mówiąc, to o ile montaż pierwszego e-clpsa nie nastręcza problemu, to po założeniu tłoczka, wciśnięcie drugiego e-clipsa wymaga precyzji i cierpliwości. Z tym, że to nie jakaś wada tych amortyzatorów, większość ma podobną konstrukcję - jest to tylko taki moment montażu, który potrafi czasami być ..... kłopotliwy.
Rama + amortyzatory
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-07-26, 11:18 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 21:29
Posty: 6705
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 85 razy
Wiek: 30

Model: Toyota Hilux 3th/KrAZ 255b b1
Imię: Borys
Zalewałeś Amorki czy tylko do "smarowania" ? I jaką twardość sprężyn wybrałeś?

:W


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO