Teraz jest 2018-12-14, 11:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-04-18, 17:59 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7491
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Witam

Tak, dobrze przeczytaliście temat, założyłem te o to felgi rdzawki z aliexpress na 6 marek opon.
Załącznik:


Do kupienia tutaj (są też w kolorze białym)
https://www.aliexpress.com/item/4PCS-RC ... 64251.html
https://www.aliexpress.com/item/4pcs-1- ... 59353.html
Felga od nowości dociążona poprzez grubą obręcz (przy małych profilach opony o średnicy do 100mm to jest przydatny bajer bo nie trzeba doklejać paska i gąbka ma jeszcze miejsce na pracę), jest wentylowana (można zakleić sobie taśmą lub klejem na gorąco), piastę można montować z 2 stron (poszerzyć albo zwęzić).

Kolejność jest przypadkowa, oraz stopień trudności oraz ktrótki opis. Skręcam za pomocą 2-3 dodatkowych długich śrub, które skręcam równomiernie ( m2,5 x 14mm http://allegro.pl/sruba-imbusowa-m2-5-x ... 05093.html ). Jeśli zachodzi potrzeba to daję na rant silikon wulkanizacyjny lub płyn do zmywania naczyń w celu łatwiejszego poprawiania opony i zakładania na felgę.

1. RC4WD: trudność niska, łatwo się układa, podczas skręcania trzeba patrzeć by nie skręcić za dużo rantu opony.
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:



2. MST: trudność niska, łatwo się układa, podczas skręcania trzeba patrzeć by nie skręcić za dużo rantu opony.
Załącznik:



3. Pro-Line: trudność średnio-wysoka, w przypadku hyraxów w miarę łatwo się zakłada, lecz w przypadku super swamper 1.9 (małe i XL) to już trudniej, ma lekko większy rant opony niż RC4WD ale mniejszy od Vattera. Zaleca się skręcanie na sucho oraz z szerokim płaskim plastikowym śrubokrętem/łyżeczką co wepchnąć rant do środka.
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-04-18, 18:02 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7491
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
3. Pro-Line:
Załącznik:



4.Vaterra: trudność bardzo wysoka. Ma najgrubszy rant montażowy na oponie ze wszystkich znanych mi opon. Zaleca się pomaganie sobie szerokim płaskim plastikowym śrubokrętem/łyżeczką co wepchnąć rant do środka, oraz użycie płynu dla lepszego układania opony.
Załącznik:

Załącznik:



5.Duratrax: trudność średnia, składa się podobnie jak pro-line.
Załącznik:

Załącznik:



6.Pitbull: trudność średnio-wysoka ma najcieńszy rant ze wszystkich mi znanych opon (przeciwstawna to vaterra), by rant opony nie uciekał to musiałem "ściskać" oponę.
Załącznik:



Sposoby na ułatwienie sobie pracy:
założenie opony na zwykłą felgę i wsadzenie rantu do środka, tak aby guma była najbardziej ściśnięta w tym miejscu i załapała trochę "pamięci".
Załącznik:

Załącznik:




Kilka słów na koniec:
Zanim skręciłem jakąkolwiek poprawnie oponę i odkryłem sposób to miałem kilka nieudanych prób więc nie zrażać się jak nie wyjdzie wam za pierwszym razem czy nawet trzecim ;) . Bym jeszcze dołożył dwie opony: axiala i louise ale nie mam tych opon, a nie dam gwarancji bez uprzedniego sprawdzenia czy da się je założyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-04-18, 20:21 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 20:53
Posty: 453
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 27

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
Jerry, miszczu felg i opon, ile waży jedna taka felga ze śrubami?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-04-18, 20:50 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-14, 18:23
Posty: 987
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 39

Model: HILUX-TF2, HILUX Rcmodelex, Axial itd...
Imię: Grzegorz
Kolega Stopa rozwiązał problem i przetoczył wewnętrzny ring. Po takim zabiegu zakładanie opon było przyjemnością


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-04, 10:32 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7491
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Panu Bonk przesłałem wiadomość na fb odnośnie wagi ale zapomniałem, że w temacie nic o tym nie dałem znać więc uzupełniam brakującą informację o wagę felgi :) Jeden z plusów ciężkich felg jest to, że przy mniejszych oponach poniżej 100mm średnicy gąbka ma miejsce na pracę :)

Załącznik:



pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 12:59 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-05-18, 11:15
Posty: 85
Lokalizacja: Zielonka
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Traxxas TRX-4 grafit
Imię: Łukasz
wlasnie przerabiam walke z tym skrecaniem :( jako na probe wziolem kolo zapasowe z trx ,ugotowalem zeszło ładnie nie niszcząc rantu opony ,klej odciolem nozykiem delikatnie i męczę się z dopasowaniem bo wychodzi z jednej strony z 1mm za dużo tak jak by opona miala za duza średnicę :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 13:12 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7491
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Długie śruby bądź równomiernie dwie połówki złącz np długa śruba z podkładkami. Śrubki do piasty skręcaj równomiernie. Też miałem w przypadku opon z vaterra że za szybkie skręcenie skutkowało wyskoczeniem gumy.

Pozdr.

Ps. Jako ciekawostkę jeden złożył na rdzawkach opony trx 4 ;)
Emilio axial-scx-10-2-cherokee-xj-t15734.html
Jego fotka na tych oponach https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BAE0286

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 14:30 
Offline
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 20:39
Posty: 2314
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 42

Model: jest: Def TRX4 x 2 :), był: TL01b, F350 HL, scx10
Imię: Tomek
Gucio95 napisał(a):
wlasnie przerabiam walke z tym skrecaniem :( jako na probe wziolem kolo zapasowe z trx ,ugotowalem zeszło ładnie nie niszcząc rantu opony ,klej odciolem nozykiem delikatnie i męczę się z dopasowaniem bo wychodzi z jednej strony z 1mm za dużo tak jak by opona miala za duza średnicę :(


Ja sie poddałem. Opona ma faktycznie zbyt dużą średnicę wewnątrz. Dociążyłem i skleiłem znowu na plastikach.
Jaruso złożył ale On to On :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 16:43 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-03-14, 18:32
Posty: 1149
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Wiek: 41

Model: Unimog 6x6 i 4x4 ,Cherokee XJ ,spalinka
Imię: Tomek
Ja ostatnio skręcałem oponki Louise do rdzawek 1.9 , oryginalne pierścienie zastąpiłem dorobionymi z rur pcv . Wewnętrzna średnica oryginalnych pierścieni była za mało o około 1-2 mm i opona się marszczyła i wyłaziła , teraz jest git .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 19:00 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-05-18, 11:15
Posty: 85
Lokalizacja: Zielonka
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Traxxas TRX-4 grafit
Imię: Łukasz
Skrecam rownomiernie tak jak w mechanice na krzyż po troszku, a co myslicie jak by wrzucic oponke do zamrazarki zeby sie skurczyla troszke? :) skoro gotowanie nie zmienilo jej właściwości to i to nie powinno byc problemem ,jeszcze najpierw sprobuję z plynem do mycia naczyń bo ja to na sucho lece :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 19:04 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 877
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 50

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
Gucio95 napisał(a):
Skrecam rownomiernie tak jak w mechanice na krzyż po troszku, a co myslicie jak by wrzucic oponke do zamrazarki zeby sie skurczyla troszke? :) skoro gotowanie nie zmienilo jej właściwości to i to nie powinno byc problemem ,jeszcze najpierw sprobuję z plynem do mycia naczyń bo ja to na sucho lece :D



Na sucho to możesz :decha ...... , wazelinka . wazelinka panocku :>> .

Nie smarujesz to nie jedziesz :p .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 20:12 
Offline
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 20:39
Posty: 2314
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 42

Model: jest: Def TRX4 x 2 :), był: TL01b, F350 HL, scx10
Imię: Tomek
Gucio95 napisał(a):
Skrecam rownomiernie tak jak w mechanice na krzyż po troszku, a co myslicie jak by wrzucic oponke do zamrazarki zeby sie skurczyla troszke? :) skoro gotowanie nie zmienilo jej właściwości to i to nie powinno byc problemem ,jeszcze najpierw sprobuję z plynem do mycia naczyń bo ja to na sucho lece :D

Mrozilem...
Chyba tylko zmiana pierścieni albo poprosić kogoś wytrwałego o pomoc...
:>>


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-12-01, 15:49 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7491
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Witam
Krótki poradnik jak składam felgi z tymi oponami.

Przygotowanie:
-szeroki płaski "TĘPY" śrubokręt, lub końcówka małej łyżeczki.
-długie śrubki montażowe m2.5 14mm lub 16mm (2 w zupełności wystarczą, pamiętać trzeba że bardzo dostają w kość i po kilku skręceniach kompletów się wyrabiają więc jak lubisz często zmieniać bądź modyfikować warto mieć więcej szt. na zapas)

Sam proces składania nie jest długi, postaram się przedstawić najważniejsze etapy jak składać. Przykład jest na felgach białych injora 1.9, opony Interco TSL SX Super Swamper 1.9" G8 Rock Terrain Truck Tires, które ostatnio składałem koledze i skorzystałem z okazji by zrobić parę fotek dla potomności.

Step 1.
Wkładamy pierścień do opony, przysuwamy do najbliższej krawędzi opony - będziemy w to miejsce wkładać połówkę felgi z najszerszym rantem.
Załącznik:



Step 2.
Zaznaczamy otwory na feldze, będziemy przekładać przez nie śruby montażowe, ten zabieg wykonujemy by otwory w połowkach felgi się pokrywały i nie musieli szukać przy składaniu "odpowiedniego otworu" ;)
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Step 3.
Wkładamy połówkę felgi z najszerszym rantem do przygotowanej opony z pierścieniem, patrzymy by rant opony wszedł do wewnętrznej części pierścienia, a połówka felgi dociskała oponę. Jeśli to zrobimy poprawnie, to przy skręcaniu do siebie dwóch połówek felgi rant gumy nie wyjdzie ;)
Załącznik:


Załącznik:



Step 4.
Bierzemy drugą płaską połówkę felgi, śrubki montażowe wkładamy w zaznaczone miejsca i równomiernie skręcamy, zostawiamy trochę miejsca by wsadzić rant opony i poprawić ułożenie gumy w fedze.
Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-12-01, 16:35 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7491
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Step 5.
W miarę skręcania felg, mamy mniejsze możliwości poprawiania opony. Ostatnia granica granica gdzie możemy zrobić korekty.
Załącznik:



Step 6.
Weryfikacja skręconych felg na śrubkach montażowych, jest poprawnie to możemy wkręcać krótkie śrubki, dłuższe potem wymieniamy na krótsze :)


Step 6.1
Jeśli weryfikacja w step.6 nie przeszła pomyślnie trzeba zrobić korekty i poprawić ułożenie rantu opony w feldze. Tutaj na fotkach nie poszedł mi dobrze step. 3, więc rozkręcanie połówek felg do momentu swobodnego operowania oponą (w miarę ciasno, ale nie wypadająca z felgi), poprawianie rantu (wciśnięcie śrubokrętem) i ponowne skręcenie ;)
Załącznik:


Załącznik:



Step. 7
Efekt końcowy wszystkich 4 kółek skręconych.
Załącznik:


Załącznik:



Uwagi końcowe
Ze względu na zróżnicowanie rantów montażowych w oponach, jest różny czas składania felg. Nowe opony zawsze się trudniej zakłada gdyż guma oraz pianka/gąbka jest nienaruszona i stawia dzielny opór. Nie należy się poddawać po jednej próbie, im częściej składasz felgi z oponami tym bardziej możesz to szybciej i wprawniej zrobić. Po zaklejeniu otworu wentylacyjnego w pierścieniu trudność składania opony wzrasta dwukrotnie, trzeba uważać by nie była zassana opona, gdyż nie wróci do swojego pierwotnego kształtu, druga rzecz składając szczelne felgi w ciepłym pomieszczeniu, to później wychodząc na zimne warunki to będzie efekt skurczonej i zassanej opony (z powodu różnic temperaturowych).

Ostatecznie przy braku czasu lub nie dajesz sobie rady chętnie służę pomocą, zagadujesz do mnie, dostajesz adres, wrzucasz $$ na zwrotną przesyłkę, w wolnym czasie składam i odsyłam Ci. Z tej formy pomocy skorzystało paru kolegów :) więc żaden to dyshonor.

Pozdrawiam i udanego składania kółek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO