Teraz jest 2018-10-23, 02:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-04-18, 17:59 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7402
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
Witam

Tak, dobrze przeczytaliście temat, założyłem te o to felgi rdzawki z aliexpress na 6 marek opon.
Załącznik:


Do kupienia tutaj (są też w kolorze białym)
https://www.aliexpress.com/item/4PCS-RC ... 64251.html
https://www.aliexpress.com/item/4pcs-1- ... 59353.html
Felga od nowości dociążona poprzez grubą obręcz (przy małych profilach opony o średnicy do 100mm to jest przydatny bajer bo nie trzeba doklejać paska i gąbka ma jeszcze miejsce na pracę), jest wentylowana (można zakleić sobie taśmą lub klejem na gorąco), piastę można montować z 2 stron (poszerzyć albo zwęzić).

Kolejność jest przypadkowa, oraz stopień trudności oraz ktrótki opis. Skręcam za pomocą 2-3 dodatkowych długich śrub, które skręcam równomiernie ( m2,5 x 14mm http://allegro.pl/sruba-imbusowa-m2-5-x ... 05093.html ). Jeśli zachodzi potrzeba to daję na rant silikon wulkanizacyjny lub płyn do zmywania naczyń w celu łatwiejszego poprawiania opony i zakładania na felgę.

1. RC4WD: trudność niska, łatwo się układa, podczas skręcania trzeba patrzeć by nie skręcić za dużo rantu opony.
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:



2. MST: trudność niska, łatwo się układa, podczas skręcania trzeba patrzeć by nie skręcić za dużo rantu opony.
Załącznik:



3. Pro-Line: trudność średnio-wysoka, w przypadku hyraxów w miarę łatwo się zakłada, lecz w przypadku super swamper 1.9 (małe i XL) to już trudniej, ma lekko większy rant opony niż RC4WD ale mniejszy od Vattera. Zaleca się skręcanie na sucho oraz z szerokim płaskim plastikowym śrubokrętem/łyżeczką co wepchnąć rant do środka.
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-04-18, 18:02 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7402
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
3. Pro-Line:
Załącznik:



4.Vaterra: trudność bardzo wysoka. Ma najgrubszy rant montażowy na oponie ze wszystkich znanych mi opon. Zaleca się pomaganie sobie szerokim płaskim plastikowym śrubokrętem/łyżeczką co wepchnąć rant do środka, oraz użycie płynu dla lepszego układania opony.
Załącznik:

Załącznik:



5.Duratrax: trudność średnia, składa się podobnie jak pro-line.
Załącznik:

Załącznik:



6.Pitbull: trudność średnio-wysoka ma najcieńszy rant ze wszystkich mi znanych opon (przeciwstawna to vaterra), by rant opony nie uciekał to musiałem "ściskać" oponę.
Załącznik:



Sposoby na ułatwienie sobie pracy:
założenie opony na zwykłą felgę i wsadzenie rantu do środka, tak aby guma była najbardziej ściśnięta w tym miejscu i załapała trochę "pamięci".
Załącznik:

Załącznik:




Kilka słów na koniec:
Zanim skręciłem jakąkolwiek poprawnie oponę i odkryłem sposób to miałem kilka nieudanych prób więc nie zrażać się jak nie wyjdzie wam za pierwszym razem czy nawet trzecim ;) . Bym jeszcze dołożył dwie opony: axiala i louise ale nie mam tych opon, a nie dam gwarancji bez uprzedniego sprawdzenia czy da się je założyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-04-18, 20:21 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 20:53
Posty: 448
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 27

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
Jerry, miszczu felg i opon, ile waży jedna taka felga ze śrubami?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-04-18, 20:50 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-14, 18:23
Posty: 974
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 39

Model: HILUX-TF2, HILUX Rcmodelex, Axial itd...
Imię: Grzegorz
Kolega Stopa rozwiązał problem i przetoczył wewnętrzny ring. Po takim zabiegu zakładanie opon było przyjemnością


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-04, 10:32 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7402
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
Panu Bonk przesłałem wiadomość na fb odnośnie wagi ale zapomniałem, że w temacie nic o tym nie dałem znać więc uzupełniam brakującą informację o wagę felgi :) Jeden z plusów ciężkich felg jest to, że przy mniejszych oponach poniżej 100mm średnicy gąbka ma miejsce na pracę :)

Załącznik:



pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 12:59 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-05-18, 11:15
Posty: 82
Lokalizacja: Zielonka
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Traxxas TRX-4 grafit
Imię: Łukasz
wlasnie przerabiam walke z tym skrecaniem :( jako na probe wziolem kolo zapasowe z trx ,ugotowalem zeszło ładnie nie niszcząc rantu opony ,klej odciolem nozykiem delikatnie i męczę się z dopasowaniem bo wychodzi z jednej strony z 1mm za dużo tak jak by opona miala za duza średnicę :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 13:12 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7402
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
Długie śruby bądź równomiernie dwie połówki złącz np długa śruba z podkładkami. Śrubki do piasty skręcaj równomiernie. Też miałem w przypadku opon z vaterra że za szybkie skręcenie skutkowało wyskoczeniem gumy.

Pozdr.

Ps. Jako ciekawostkę jeden złożył na rdzawkach opony trx 4 ;)
Emilio axial-scx-10-2-cherokee-xj-t15734.html
Jego fotka na tych oponach https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BAE0286

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 14:30 
Offline
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 20:39
Posty: 2271
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 42

Model: jest: Def TRX4 x 2 :), był: TL01b, F350 HL, scx10
Imię: Tomek
Gucio95 napisał(a):
wlasnie przerabiam walke z tym skrecaniem :( jako na probe wziolem kolo zapasowe z trx ,ugotowalem zeszło ładnie nie niszcząc rantu opony ,klej odciolem nozykiem delikatnie i męczę się z dopasowaniem bo wychodzi z jednej strony z 1mm za dużo tak jak by opona miala za duza średnicę :(


Ja sie poddałem. Opona ma faktycznie zbyt dużą średnicę wewnątrz. Dociążyłem i skleiłem znowu na plastikach.
Jaruso złożył ale On to On :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 16:43 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-03-14, 18:32
Posty: 1141
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Wiek: 41

Model: Unimog 6x6 ,Hilux ,spalinka
Imię: Tomek
Ja ostatnio skręcałem oponki Louise do rdzawek 1.9 , oryginalne pierścienie zastąpiłem dorobionymi z rur pcv . Wewnętrzna średnica oryginalnych pierścieni była za mało o około 1-2 mm i opona się marszczyła i wyłaziła , teraz jest git .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 19:00 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-05-18, 11:15
Posty: 82
Lokalizacja: Zielonka
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Traxxas TRX-4 grafit
Imię: Łukasz
Skrecam rownomiernie tak jak w mechanice na krzyż po troszku, a co myslicie jak by wrzucic oponke do zamrazarki zeby sie skurczyla troszke? :) skoro gotowanie nie zmienilo jej właściwości to i to nie powinno byc problemem ,jeszcze najpierw sprobuję z plynem do mycia naczyń bo ja to na sucho lece :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 19:04 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 847
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 49

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
Gucio95 napisał(a):
Skrecam rownomiernie tak jak w mechanice na krzyż po troszku, a co myslicie jak by wrzucic oponke do zamrazarki zeby sie skurczyla troszke? :) skoro gotowanie nie zmienilo jej właściwości to i to nie powinno byc problemem ,jeszcze najpierw sprobuję z plynem do mycia naczyń bo ja to na sucho lece :D



Na sucho to możesz :decha ...... , wazelinka . wazelinka panocku :>> .

Nie smarujesz to nie jedziesz :p .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-10, 20:12 
Offline
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 20:39
Posty: 2271
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 42

Model: jest: Def TRX4 x 2 :), był: TL01b, F350 HL, scx10
Imię: Tomek
Gucio95 napisał(a):
Skrecam rownomiernie tak jak w mechanice na krzyż po troszku, a co myslicie jak by wrzucic oponke do zamrazarki zeby sie skurczyla troszke? :) skoro gotowanie nie zmienilo jej właściwości to i to nie powinno byc problemem ,jeszcze najpierw sprobuję z plynem do mycia naczyń bo ja to na sucho lece :D

Mrozilem...
Chyba tylko zmiana pierścieni albo poprosić kogoś wytrwałego o pomoc...
:>>


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO