Teraz jest 2018-12-17, 22:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł: Elektroniczne porady
PostNapisane:2007-06-17, 23:55 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11764
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 258 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
W tym "poradniku-niezbędniku" zamieszczam rysunki, schematy, zdjęcia, które mogą pomóc w różnych sytuacjach.
:! W tym temacie nie wpisujemy pytań, ani komentarzy, tu jest miejsce tylko dla ikonografii.

Najczęściej spotykane złącza modelarskie, stosowane w połączeniach serw i odbiorników

1.
Obrazek
2.
Obrazek
3.
Obrazek
4.
Obrazek

Ochrona instalacji przed zakłóceniami generowanymi przez silnik

1.
Obrazek
2.
Obrazek

Schemat podpięcia silników w Clodzie

1.
Obrazek


Niby oczywiste, ale warto wiedzieć :)
Krótki przewodnik po kolorkach kabelków zasilających

Obrazek


p.s. wszystkie rysunki pochodzą z instrukcji lub ogólnie dostępnych materiałów w internecie i nie są mojego autorstwa (chociaż niektóre są ;) )

edit

Małe uzupełnienie zdjęciami z natury.

Firma NOVAK (i nie tylko) montuje na swoich silnikach 3 kondensatory
różnica pomiędzy zdjęciem, a digramem polega na tym, iż w drugim przypadku za masę służy obudowa silnika, a w pierwszym specjalny dings przykręcany do obudowy (najczęściej jest to jednocześnie śruba mocująca pokrywę silnika z szczotkami)

ObrazekObrazek

na diagramie jest też ważna informacja, aby nie stosować diod Schottky-ego, gdyż przepuszczają one prąd tylko w jedną stronę i mogą stać się przyczyną uszkodzenia regulatorów z biegiem wstecznym

Również regulator NOVAKA "Rooster Crawler" jest już fabrycznie wyposażony w swój kondensator (elektrolityczny - ten w odróżnieniu od "zwykłych" jest spolaryzowany, czyli można go podpiąć tylko zgodnie z biegunowością)

Obrazek

Dwa zdjęcia, które pokazują klasyczne połączenie elektroniki w samochodzie (lub innym modelu RC)

Rozwiązanie bazujące na zasilaniu wszystkich elementów (odbiornika, serwa, regulatora) z pakietu głównego

wersja dla silnika szczotkoweg i bezszczotkowego (foto z www.teamnovak.com)

Obrazek Obrazek


Ostatnio edytowano 2008-06-25, 20:29 przez zotornik, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-10, 21:49 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-05-01, 11:08
Posty: 3000
Lokalizacja: GB
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Wiek: 43

Model: TA-04 Rally, TLT Defender 90 Cabrio
Imię: Rafał
Nie chciałem zakładać nowego wątku, więc się podkleję.

Do nadajnika Sanwa MX-3 27 FM pasuje odbiornik Acomsa 4-kanałowy. Na kwarcach Sanwy działa bez zakłóceń.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-11, 01:31 
Offline
Naciągacz ! UWAGA !
Naciągacz ! UWAGA !
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-07-11, 20:13
Posty: 2192
Lokalizacja: Gd
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Wiek: 27

Model: Axial, Losi, Clod, itd.[...]
Imię: Igor
ad. 1. w 2 przypadku jest to również tower pro, a w 3, hitec. złącza 3 nie zawsze pasują do odbiornika, ale wystarczy uciąć ten ząbek, i ładnie pasuje.


Ostatnio edytowano 2009-02-28, 21:38 przez igor1300, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł:
PostNapisane:2008-03-11, 18:04 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 14:06
Posty: 4878
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
Wiek: 25

Model: w solidworksie
Imię: ET
Cytuj:
Również regulator NOVAKA "Rooster Crawler" jest już fabrycznie wyposażony w swój kondensator (elektrolityczny - ten w odróżnieniu od "zwykłych" jest spolaryzowany, czyli można go podpiąć tylko zgodnie z biegunowością)

Ten kondensator ma zuupełnie inne zadanie. W naszych zastosowaniach absolutnie się nie przyda. Głównie używa się w szybkich, prądożernych torówkach na zawodach. Ale po co on ? Otóż robi za taką "mini-baterie" w wielkim skrócie. Gdy bierzemy zakręt i jedziemy na pół gwizdka tenże kondensator ładuje się, po to aby zwiększyć minimalnie napięcie po dociśnięciu gazu, np. na prostej. Przynajmniej mi to tak tłumaczono....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO