Teraz jest 2017-10-17, 15:58

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2017-07-22, 15:57 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10588
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 219 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Skoro my "som" duże dzieci, to mogę zakrzyknąć: mam i ja!!! :D

Wczoraj dotarł do mnie mój drugi kupny model, a pierwszy "RTR'. Oczywiście mówimy o nowym dziecku Traxxasa, czyli TRX-4 :)
Chciałem nawiązać do tradycji i udokumentować zakup na tle monitora, ale ................ paczka zasłania monitor i wszystko w około ;)
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Zakup w Modelarnia.pl, a paczuszka dotarła ekspresowo. Warto z Nimi porozmawiać, dla trialowców jakiś rabat pewnie się uda sprokurować :)

Nie będę zakładał 2 tematów, więc będzie to zarówno prezentacja oryginalnego TRX-a, jak i moja jego ewentualna modyfikacja. Więc jak ktoś ma konkretne pytania pisać tu lub na PW.

Model sklepowy, zapakowany jest w karton 65 x 26 x 31 cm, ale spokojnie to nie wymiary modelu ;)
Długość pudła wynika z obecności 2 styro-wyprasek, a w jedną z nich dodatkowo wpasowany jest nadajnik. Co nie zmienia faktu, że model mały nie jest, ale i bez przesady tyle że o tym przy innej okazji.

Co mamy w owym kartonie?
No właśnie - ja się tam nie znam - ale jak by to miał być prawdziwy RTR, to jak na mój gust, obok podwozia modelu z elektroniką, nadajnika, pomalowanej karoserii, powinien być też pakiet i jakaś choćby najprostsza ładowarka - a tak nie jest. Ale to uwaga do "Pana Traxxasa".
Dla mnie to nie problem, ale jeżeli ktoś kiedyś kupował jakiegoś RTR-a i dostał komplet, to tu może być zaskoczony.

No dobra, do rzeczy.
W pudle mamy:
- kompletne podwozie na kołach, z zamontowaną elektroniką (serwa, odbiornik, regulator, silnik)
- lexanową karoserię, pomalowaną z dodatkami (klatka, bagażnik, lusterka, grill i inne dodatki)
- nadajnik (tu też nie ma baterii)

Czyli dostajemy to co widać poniżej:
(ja mam wersję ciemno czerwona perła, druga wersja kolorystyczna, to srebrna perła)

Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Dlaczego wczoraj nie wykonałem pierwszej jazdy?
Bo mnie starego zaćmiło i zapomniałem, że Traxxas od kilku lat stosuje swój własny standard złączki :/
Załącznik:


Nie byłem na to przygotowany, a w moim co prawda kochanym mieście, nie ma jednego sklepu modelarskiego :(
Plany były różne, podpiąć na krokodylki, na styk lub inne cuda ....... na szczęście nie było czasu na kombinacje, było kino: "Dunkierka".
Ostatecznie uznałem że nie kombinuję i nie szukam guza lub innego zwarcia, nie kupuję też przejściówki, która kosztuje tyle co 1/5 pakietu 5000 mAh !!!
Dziś oryginalna wtyka idzie pod nóż, a na jej miejsce zastąpi XT60 - takie mam pakiety i jednocześnie taka złączka jest obecnie najpopularniejsza u nas na forum.

Teraz przerwa na lutowanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-22, 18:27 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-08-28, 16:11
Posty: 410
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 26

Model: Ural 5323
Imię: Mateusz
Pierwsza modyfikacja to wlasnie XT60 :)

Druga uwaga. Uwazaj na drugim biegu na ostre manewry. Pierwsza jazda mojego Syna zakonczyla sie efektowna rolka :D

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-22, 18:59 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-09-26, 12:46
Posty: 714
Lokalizacja: Kurowice
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 19

Model: Toyota FJ40/Kamaz 4326
Imię: Bartek
Wojtku, czy mi się tylko zdaje, czy on ma lekki camber na przednich kołach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-22, 20:13 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 2011-10-10, 12:50
Posty: 560
Lokalizacja: Brwinów
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 42

Model: hilux rc modelex, fj rc4wd, hilux RC channel itd
Imię: Jakub
Oo, pierwsze zdjęcie na tle okna - ciemność widzę, ciemność :p i padał chyba deszcz . A tak poważniej, ciekawe jak spodoba ci się to że ten modelik jedzie szybko, ciekawym też jak bardzo - a nie sądzę szczerze Wojtku ze to sprawdzisz - są odporne komponenty na te duże prędkości w trybie High Speed :figa

Gratulować zakupu :hehe

Teraz dojrzałem, nie wiem czy to tylko zmyłka spowodowana postrzeganiem zdjęcia - modelik wygląda agresywnie :D z przodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-22, 20:44 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-04-05, 10:16
Posty: 1488
Lokalizacja: Okolice Poznania
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 43

Model: Jeep JK Rubicon, GAZ 67
Imię: szymon
Brawo i gratulacje

:brawo :brawo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-22, 22:36 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10588
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 219 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Takie były na dzisiaj plany, a tu nicie z tego - sobota "dzień wolny" kurde blaszka :/
Wtyka przynajmniej przelutowana.

Matti napisał(a):
Uwazaj na drugim biegu na ostre manewry. Pierwsza jazda mojego Syna zakonczyla sie efektowna rolka :D


Nie dziwie się - co prawda na razie przejechałem tylko trasę kuchnia-pokój-przedpokój-kuchnia ;) - ale szukając odpowiedzi na pytanie Pixela, odkręciłem koło i tu "lekkie" rozczarowanie :(
Opona (jutro o niej więcej) jest przyklejona do zwykłej plastikowej felgi, która nie jest niestety dociążona. W efekcie, mamy dość ciężki i do tego wysoki model postawiony na czterech leciusieńkich balonikach - tu ewidentnie Traxxas wykazał się brakiem doświadczenia w zakresie tego typu modeli.

Pixel napisał(a):
Wojtku, czy mi się tylko zdaje, czy on ma lekki camber na przednich kołach?

I tak i nie, choć nie jestem znawcą tego typu zawieszenia. Jutro fotki i kilka słów, na teraz tylko powiem tak: przy kołach na wprost raczej nie ma nachylenia kół, a jak już to minimalne. Natomiast c-huby, które są dość "wysokie", bo obejmują jednocześnie zwolnice, nie mają pionowej osi pracy takiego c-huba. Nie jest ona prostopadła do podłoża, więc przy skręcie koła się pochylają. Jutro może uda mi się to zwizualizować .............. lub okaże się, że mi się coś przywidziało ;)

jakoobcycles napisał(a):
Oo, pierwsze zdjęcie na tle okna - ciemność widzę, ciemność :p i padał chyba deszcz . A tak poważniej, ciekawe jak spodoba ci się to że ten modelik jedzie szybko, ciekawym też jak bardzo - a nie sądzę szczerze Wojtku ze to sprawdzisz - są odporne komponenty na te duże prędkości w trybie High Speed

Zdjęcie robione tuż po burzy, więc światłość za oknem rzeczywiście nienaturalna :)
Model budził moje obawy głównie co do wielkości - ale jak wspominałem ten temat czeka też na swoich kilka słów wyjaśnienia i porównania.
Generalnie model - szczególnie w tym ciemno wiśniowym metaliku, w połączeniu z czarnymi elementami i detalami - prezentuje się przebajerancko :D Wyliczenia dotyczące skali jeszcze przede mną, ale model wygląda proporcjonalnie, nie ma jakiś ewidentnych przerysowań. No może tylko te okna - na co zwrócił uwagę Szymon i od tej pory mnie to nieco drażni :> - są ciut za małe. Chyba w wersji srebrnej jest to jakby mniej widoczne.
Testów szybkościowych nie robiłem, bo jak wyżej napisałem, w teren idziemy dopiero w niedzielę.

jakoobcycles napisał(a):
Teraz dojrzałem, nie wiem czy to tylko zmyłka spowodowana postrzeganiem zdjęcia - modelik wygląda agresywnie :D z przodu.


Generalnie model - choćby po przez te nadkola - nie jest repliką klasycznej wersji Defendera. To taki tuning off-rodowy, ale bez przegięć. Albo coś w rodzaju Icelandera (link do albumu)
Obrazek

A tu Defek na zwolnicach ;)
Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-23, 08:45 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-09-26, 12:46
Posty: 714
Lokalizacja: Kurowice
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 19

Model: Toyota FJ40/Kamaz 4326
Imię: Bartek
zotornik napisał(a):
Natomiast c-huby, które są dość "wysokie", bo obejmują jednocześnie zwolnice, nie mają pionowej osi pracy takiego c-huba. Nie jest ona prostopadła do podłoża, więc przy skręcie koła się pochylają.

Czyli model posiada zarówno camber jak i caster, jak w drifcie :hehe .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#8  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-24, 19:44 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10588
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 219 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Defek dorobił się własnej Galerii - jest tam też kilka słów związanych z wrażeniami po pierwszych jazdach, więc jak ktoś ciekawy zapraszam.

Teraz krótka prezentacja kół z zestawu RTR, na których Traxxas postawił TRX-a.
I zacznę na początek od marudzenia ;)
Zrobił Traxxas "kawał" ciekawego modelu z bajerami jak blokady mostów, 2-biegowa skrzynia i ........... do tego dołożył plastikowe zwykłe felgi, na dodatek z przyklejonymi doń oponami :No Tu dali plamę jak ..... nie wiem co :(

Opony to produkt Traxxasa: Canyon Trail 1.9" z gąbkowymi wkładkami (numer fabryczny #8270, obecna cena 24$ za 2 szt.) Opony można kupić samodzielnie - to tylko w modelu uszczęśliwili nas przyklejonymi felgami.
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Wymiary opony wg producenta:
średnica 118 mm
szerokość 48 mm
Tym razem nie ma niespodzianek - wg moich pomiarów średnica i szerokość zgodne z powyższymi .
Opony wykonane są z miękkiej i w dotyku kleistej gumy. Jedyny dotychczasowy terenowy test, miał miejsce na piaskach, tam mało która opona się sprawdza, ale źle nie było :)
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Kostki bieżnika nie są przesadnie głębokie, ale są naprzemiennie ustawione, również na bokach opony, więc powinna dawać rade na korzeniach i kamieniach.
Aha - opona jest opisana jest jako "kierunkowa" i faktycznie nie jest symetryczna, ale znam takich (choćby siebie), którzy świadomie zakładają opony na jednej osi odwrotnie - w końcu nie zawsze wspinamy się wyłącznie przodem ;)

Co ciekawe - pomimo, iż opona jest miękka, a model lekki nie jest - to koła uginają się tylko nieznacznie. Na poniższych zdjęciach co prawda bez karoserii, ale już z Li-Pol(em) hardcase 5000 mAh.
Do tego wkładki dobrze usztywniają koło, bo opona w terenie nie ma tendencji do uciekania na boki.
Załącznik:


To wszystko daje nam całkiem przyzwoity prześwit pod gruszką na poziomie 5 cm
Załącznik:



I jeszcze słowo o feldze - to zwykła felga 1.9" pewnie jakąś nazwę ma, nie szukałem ;)
Plastik z fabrycznym otworkiem odpowietrzającym - numer fabryczny #8271, obecna cena ok. 8$ za 2 sztuki. Mocowanie na hex-a 12 mm.

p.s.
No i przecież wtyka zamieniona :)
Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#9  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-25, 03:55 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 21:29
Posty: 6585
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 81 razy
Wiek: 29

Model: Toyota Hilux 3th/KrAZ 255b b1
Imię: Borys
Hoho 5cm pod Gruszka :D a ja to bym tyle chciał by model miał prześwitu ;) :hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-26, 19:37 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10588
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 219 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Miało być o czym innym, ale skoro Pixel wywołał temat, to niech będzie.

Caster, camber and alignment (toe):)
Jakby ktoś (tak jak ja) nie wiedział co jest co, to poniższy schemat powinien być wystarczający.
Załącznik:


Nie zgłębiałem instrukcji, ani fabrycznego opisu TRX-4, więc mogę się mylić! Ale wg mnie, to zbieżność mamy na "0".
Jak wyżej napisałem nie jestem znawcą technicznych zagadnień motoryzacyjnych - ale rzecz ma się tak.
Camber na c-hubie ewidentnie jest i jest on ujemny. Widać to wyraźnie patrząc na oś wyznaczoną przez punkty jego mocowania. Z tym, że dalsza konstrukcja zwolnicy, powoduje że przy kołach ustawionych na wprost, są one ustawione prostopadle do gruntu. Przy skręcie oczywiście to się zmienia.
Caster też mamy i ma on wartość dodatnią.
Ostatecznie otrzymujemy ciekawe i chyba oryginalne w swoim rodzaju rozwiązanie - patrząc na inne obecnie popularne trialowe podwozia.
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#11  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-27, 07:12 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-07-23, 12:28
Posty: 60
Lokalizacja: London
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 32

Model: Trx-4
Imię: Mateusz
Świetny opis, podejrzewam że twój garaż będzie kopalnia wiedzy o Trx-4 :OK
Zagladaleś już do trybów. U mnie spur gear z pinem nie były w jedej osi. Już poprawione, myślę że warto zaglądnąć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#12  PostTytuł: Re: TRX-4 by zotornik
PostNapisane:2017-07-27, 07:28 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 13:55
Posty: 1455
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Wiek: 34

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Caster i camber w podobnych wartościach występuje w MST cfxw tak samo jak i w scx10.2 w którym dodatkowo mamy możliwość regulacji castera.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-07-27, 16:49 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10588
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 219 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
I jeszcze jedno spojrzenie na pracę skrętu.

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:



W uzupełnieniu opisu kół, trzeba by jeszcze napisać, iż Traxxas "obarczył" nas z tego co widzę, pełnowartościowym piątym kołem, które mamy z tyłu modelu w formie zapasu. Jak komuś rozklei się jedna z czterech, to nic tylko podmienić ;)


p.s.
Mała zmiana tematu - w końcu to kolejny "braciszek",więc chronologię musowo trzeba zachować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-07-27, 21:43 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-09-26, 12:46
Posty: 714
Lokalizacja: Kurowice
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 19

Model: Toyota FJ40/Kamaz 4326
Imię: Bartek
Pięknie to Wojtku pokazałeś! :OK Dzięki ;) .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-07-28, 01:05 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-12, 13:13
Posty: 505
Lokalizacja: Bukowno
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 22

Model: pajero III, star 944
Imię: jak wyżej :)
kładzie koło przy skręcie niczym stare Merce :)
można jakąś fotkę porównawczą normalny defek vs trx?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO