Teraz jest 2017-12-13, 12:18

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2017-09-12, 19:40 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 13:55
Posty: 1581
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Wiek: 34

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Chciał bym tylko zakomunikować abyście uważali na swoje regulatory.
Na ostatnim spotkaniu dwa z trzech TRX wyłączyły się z przegrzania regulatora! Na szczęście są zabezpieczone i nic się nie stało. Jeden był na seryjnym silniku a drugi jak się nie myle na 45T


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-09-12, 19:43 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-08-28, 16:11
Posty: 411
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 27

Model: Ural 5323
Imię: Mateusz
Moj w bytomiu zwalnial podczas przejazdow miedzy punktami i komunikowal przegrzanie. Potrzebowal restartu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-09-12, 21:08 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-08-21, 21:12
Posty: 31
Lokalizacja: Gdynia (Mrzezino)
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 22

Model: Vaterra Ascendel: Ford Bronco 1972
Imię: Michał
Trzeba zainwestować może w te regulatory xd


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-09-12, 21:18 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-16, 21:54
Posty: 1125
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Wiek: 39

Model: SISU SA 240, SISU E13TP... i coś w budowie
Imię: Wojtek
jaruso napisał(a):
Co żeś uczynił swojemu Rampi?


A jeszcze nic, ale na przyszły sezon już będzie coś innego :D

A co do regli: ja u siebie zaobserwowałem podobne objawy... ale tylko na jednym pakiecie (stary i zużyty).
Poza tym żadnych problemów (ale mam silnik 55t :D)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-09-13, 08:38 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10773
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 229 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Dzięki za informację.

Ciekawe co leży u podstaw tego zjawiska - to jest istotne pytanie, a nie ucieczka w inny regulator.
Jak wiecie od kilkunastu lat używałem wyłącznie regulatorów i silników Novaka, z Traxxasem nie miałem do czynienia (w swoich modelach), więc się go dopiero uczę.
Dlatego też nie wiem, czy ESC XL-5 HV, to "nowość" wpakowana do TRX-a - która ma jakąś "wadę", czy coś zmodernizowanego - ale im się nie udało, a może to coś od dawna znanego tylko w realiach zupełnie innego użytkowania, licznych przełożeń i redukcji - zwolnice + inne niż w szybkich modelach przełożenia w przekładni - powodują, że grzeje się ESC, bo jak to mówimy męczy się na nieodpowiednich dla niego przełożeniach. Co może by się i zgadzało, bo silniki też ponoć się grzeją.

U mnie efekt zawieszenia się nie wystąpił - a co było widać na filmikach - w gorące temperaturowo dni dawałem mu mocno popalić w piaszczystym, grząskim terenie. Sprawdzałem wtedy organoleptycznie temperaturę silnika - po jeździe na szybkim biegu w terenie, był on mocno ciepły, na biegu wolnym stawał się co najwyżej wyczuwalnie ciepły.
O grzaniu się silników czytał na samym początku, jak się pojawiły TRX-y - ale to raczej nie było dziwne, gdy mamy tam 21T, a użytkownicy gonią go jak Slash-a ;) Na ten czas można zaopatrzyć ESC w wentylator zasilanie zewnętrzne leży obok wolne i obserwować temat, czy to pomoże. Być może problem leży zupełnie w czymś innym.

Zasilam go zamiennie dwoma akumulatorami typu 2S. Profil ustawień, nadal fabryczne #4. Akumulatory z wydajnością prądową 20-30C, nigdy nie zrobiły się wyczuwalnie ciepłe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-10-12, 16:39 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10773
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 229 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Dziś relacja z wymiany serwa.
Fabryczne nie jest "złe", jest za słabe do tego modelu. Jego wymiana na mocniejsze, to konieczność, a przy okazji "zyskujemy" fabrycznego Traxxasa, który do mniejszego i lżejszego modelu nada się pewnie znakomicie.

Zakupiłem serwo KINGMAX CLS6224CHV
Załącznik:


Załącznik:



Parametry serwa:
KINGMAX CLS6224CHV serwomechanizm standard cyfrowy, aluminiowa obudowa, metalowe zębatki, wodoodporny.
Rodzaj serwa: cyfrowe
Typ silnika: coreless
Zębatki: metal
Częstotliwość pracy: 1520μs / 330Hz
Łożyska: dual ball bearings
Maksymalne napięcie pracy: 7.4 V
Prędkość (6,0V): 0.135 sek/60°
Moment obrotowy (6,0V): 19.99 kg.cm
Prędkość (7,4V): 0.167 sek/60°
Moment obrotowy (7,4V): 24.65 kg.cm
Waga: 62 g
Długość: 40.2 mm
Szerokość: 20 mm
Wysokość: 41 mm

Kolejne kroki związane z wymianą serwa.

1. Fabryczne serwo jeszcze na swoim miejscu
Załącznik:


2. Model na plecki i rozpinamy łączenie orczyka z popychaczem
Załącznik:


3. Następnie odkręcamy 4 śruby mocujące serwo - u mnie bez odkręcania orczyka udało się wyjąć je z gniazda.
Załącznik:


4. Odkręcamy 5 śrub dociskających pokrywę pudełka odbiornika
Załącznik:


5. Wypinamy wtykę z gniazda CH1 - dwa gniazda sa tak oznaczone, nas interesuje drugie licząc od osi modelu
Załącznik:


Załącznik:


6. Montujemy nowe serwo wykonując w/w czynności w odwrotnej kolejności ;)
Uwaga - najpierw przewlekamy przewód serwa przez okienko ramki, do której będzie przykręcone,inaczej ,,,,,,,,,,,,, sami się przekonacie co :)

7. Zamontowane nowe serwo, trymujemy na aparaturze i gotowe.
Załącznik:




p.s.
Taka jeszcze jedna uwaga - odbiornik jest dostosowany do wtyk serwowych z "płetwą". I to ta płetwa ma zapewnić właściwe wpięcie - zwykłe wtyczki dadzą się niestety wpiąć w obie strony, wiec trzeba mieć to na uwadze, bo serwo, albo jedynie nie ruch, albo co też możliwe ulegnie spaleniu.


Opisane serwo, jest rzeczywiście bardzo mocne. Zmiana jakości w sterowaniu bardzo wyraźna.
Jak na moje przyzwyczajenia, serwo ma taka sobie kulturę pracy - dziś jeden oglądacz modelu, stwierdził, że wiele innych serw też tak ma .......... albo się przyzwyczaję, albo je zmienię, na wyciągarkę do TRX-a nada się świetnie.
Serwo ma nieco większy zakres pracy ramienia, niż jest to mechanicznie możliwe po zamontowaniu go w jego gnieździe. Więc trzeba ustawić o ile taka funkcja w tej apce jest, maksymalne wychylenia orczyka lub przynajmniej nie przesadzać z trzymaniem kierownicy w pełnym skręcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-10-12, 16:45 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 12:59
Posty: 15431
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 189 razy
Wiek: 45

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Serwo sie nie spali gdyż VCC jest w środku wtyczki, a po bokach GND lub sygnał, zatem nie ma stresu, tak to ktoś kiedyś dobrze wymyślił :)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-10-12, 19:50 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-10-09, 18:26
Posty: 14
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Model:
Imię: Bartek
Moduł bt by Ci się przydał, w aplikacji w telefonie możesz wszystko poustawiać, end pointy itp. Polecam zakupić, jest dużo fajnych opcji :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-10-12, 20:45 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10773
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 229 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
bartek79 napisał(a):
Moduł bt by Ci się przydał


Planuję - znasz jakieś "tanie" źródło?
Gdzie jest za blisko 150 zł wiem, jak by było taniej ........


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-10-12, 20:57 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-10-09, 18:26
Posty: 14
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Model:
Imię: Bartek
Sklep Riku polecam - źródło moich zabawek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-10-12, 20:58 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 11:06
Posty: 4942
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 49 razy
Otrzymał podziękowań: 110 razy
Wiek: 38

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Wojtek, jeśli chcesz przywiozę Ci BT do testów. Ja to używałem może ze 5 razy, głównie dla telemetrii. Dla samej wygody zmiany ustawień przy jednym tylko modelu, to wg mnie raczej bajer niż niezbędna rzecz, do tego bt zwieksza zużycie energii.
Do ustawień apki bez wyświetlacza można przywyknąć, choć na początku trzeba nieco samozaparcia :hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-10-12, 21:47 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10773
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 229 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
To jak możesz to weź poproszę - test zawsze dobra rzecz ;)
Krzyśku, - przyszedł już czas na wygodę :)


@Bartek
Riku znam, też realizowałem tam moje zakupy, nawet naście lat temu. Zresztą większość sprzętu w różnych sklepach w PL- jak choćby mój TRX-4 - sprowadzony jest przez Riku, na ich plombie jest następna, kolejnego dystrybutora i poborcy kolejnej marży ;)
W sumie to jak teraz patrzę, to tak za 135 zł w PL można dostać. Ale nawet nie sprawdzałem jaka cena w $ funkcjonuje na świecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-11-01, 15:18 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10773
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 229 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Z dawna wyczekiwane oponki wreszcie na miejscu :)
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Opony rodem z Ali.....
Więcej informacji wieczorkiem
Załącznik:


Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-11-01, 16:59 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-24, 16:28
Posty: 1645
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Wiek: 43

Model: Żabka
Imię: Robert
Wreszcie ktoś je zakupił ☺.
Poproszę o pełną opinię, zwłaszcza co do miękkości gumy. Podoba mi się w nich ze na tą wielkość są waskie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-11-01, 21:15 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 2011-10-10, 12:50
Posty: 636
Lokalizacja: Brwinów
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 42

Model: jedna ciężarówka RC
Imię: Jakub
Też chętnie poczytam jak wypadnie test tych oponek - fajny zestaw opona + felga :VV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO