Teraz jest 2018-01-23, 00:46

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-01-07, 13:40 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10988
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 236 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Na wstępie jedna uwaga dla posiadaczy TRX-4 (lub innych modeli ze zwolnicami) - w zależności od offsetu felgi oraz jej konstrukcji od wewnętrznej strony, możemy doświadczyć kolizji obudowy zwolnicy z felgą!!! Dlatego przy wyborze felg do tego podwozia, trzeba o tym bezwzględnie pamiętać.

Poniżej kilka podstawowych informacji dotyczących 2 modeli alufelg 1.9", które zakupiłem niedawno pod kątem mojego najnowszego Defka na podwoziu TRX-4. Felgi - to oczywiście beadlocki, wykonane z nieokreślonego lekkiego stopu aluminium z mocowaniem na hex-a 12 mm. I od razu napiszę - te felgi nie "kłócą" się ze zwolnicami, więc jak komuś się podobają, to można je kupować :)

Ponieważ nie posiadają one konkretnych, jednoznacznie identyfikujących je nazw - stąd na potrzeby tej prezentacji, będę mówił o feldze polerowanej i satynowej.
Na poniższym zdjęciu: polerowana po lewej, satynowa po prawej stronie:
Załącznik:


Felgi mają zewnętrzny ring przykręcony 24 śrubkami M2. Ring ten stanowi zewnętrzny rant felgi, ale można go już na początku montażu felgi przykręcić na stałe - w niczym nam to przy zakładaniu opony nie będzie przeszkadzało ......... no chyba, że Ktoś będzie miał inną metodę montażu ;)
Załącznik:

........ pozostałe 22 śrubeczki też są, nie martwcie się ;)
Kolejnym elementem są demontowalne piasty z gniazdami na hex-y 12 mm:
Załącznik:

Załącznik:


Wewnętrzna połówka felgi:
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

W obu wersjach felgi, te pierścienie są tej samej szerokości. Natomiast pierwsza różnice jaką można zauważyć, to że połówki felgi polerowanej (która jest szersza od szatynowej), są skręcane 6 śrubami, a satynowa 5.

Zewnętrzne połówki felg (z przykręconymi pierścieniami):
Załącznik:

Załącznik:



Wewnętrzne pierścienie (satynowy jest węższy, bo felga jest węższa, a do tego są na nim naklejone przez ze mnie wcześniej ciężarki - również wewnętrzne toczenie jest nieco inne):
Załącznik:

Załącznik:


Porównanie szerokości felg (różnicę nadaje szerokość zewnętrznej połówki, połówki wewnętrzne są tej samej szerokości):
Załącznik:


Szerokość felg i domniemany offset (domniemany, bo nigdzie w opisach tej informacji nie znalazłem, a obecnie podane są wynikiem moich ułomnych pomiarów) :
30 mm / -5 offset polerowana
26 mm / -3 offset satynowa
26 mm / -1 offset fabryczna Traxxasa (TRX8271)
Oznacza to, iż alu zamienniki poszerzają nam rozstaw kół na osi - co mnie akurat pasuje :)
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:


Szerokość rozstawu felg, mierzona po zewnętrznej:
226 mm felgi fabryczne
230 mm felgi satynowe
238 mm felgi polerowane

Na koniec - obie alu felgi dają spory zapas wolnej przestrzeni od zwolnic :)
Jest dobrze, ale trzeba obserwować, czy nie wkręciło nam się coś tam niechcianego ;)
Załącznik:

Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-01-07, 13:45 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-04, 21:54
Posty: 464
Lokalizacja: Wojkowice
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 30

Model: Się robi kraz 255 :)
Imię: Paweł
Wyglądają super!

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-01-07, 13:53 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10988
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 236 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Na modelu wygląda to tak:
Załącznik:


Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-01-13, 22:55 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2013-05-10, 19:14
Posty: 86
Lokalizacja: Ustroń
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 40

Model: SCX10
Imię: Seweryn
Te felgi podejdą do SCX? Można link do tych polerowanych?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-01-14, 00:37 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10988
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 236 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Link
https://pl.aliexpress.com/item/AXSPEED- ... 38b8&tpp=1

Co do ograniczeń względem SCX-a, raczej takowych nie widzę. Kwestia zabudowy, szerokości karoserii, oczekiwanego rozstawu kół na osi - to do uwzględnienia mieć należy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-01-17, 18:07 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-11-24, 17:28
Posty: 18
Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: E maxx/ Slash/ bandit
Imię: Dariusz
No pięknie te polerowane "pantofle" podkreśliły Twoją maszynę zotorniku :OK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-01-17, 18:56 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10988
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 236 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Daro napisał(a):
No pięknie te polerowane "pantofle" podkreśliły Twoją maszynę zotorniku :OK


Dzięki i "misie" ten zestaw podoba.

W terenie prezentuje się to ciekawiej - w galerii jest parę nowych zdjęć, a tego tam nie ma:
Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO