Teraz jest 2019-10-23, 15:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-10-09, 12:35 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-03-30, 19:49
Posty: 47
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 39

Model: Traxxas Ford Bronco TRX4
Imię: Przemek
Biorę w takim razie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-09, 14:11 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12359
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 272 razy
Wiek: 52

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
łowca napisał(a):
Biorę w takim razie :)


No toś zdążył, bo miałem je jutro na powrót założyć do jakiś opon :)
Reszta na PW ... chyba, że będziesz w Pałczewie lub przez Kogoś tam będącego załatwimy temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-12, 14:06 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-25, 17:56
Posty: 1354
Lokalizacja: Łódź / UK
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Wiek: 25

Model: w planach
Imię: Konrad
Zotorniku, jaka jest waga tych felg?

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-12, 23:20 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-04-27, 10:25
Posty: 230
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 25

Model: LR Defender by Koza
Imię: Paweł
~110g sztuka ;)

Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-13, 21:40 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12359
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 272 razy
Wiek: 52

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Ciechan napisał(a):
Zotorniku, jaka jest waga tych felg?

Pzdr.

Których?
"Błyszczących"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-07-19, 00:19 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12359
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 272 razy
Wiek: 52

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
W oczekiwaniu na odpowiedź Ciechana ;) w tzw. międzyczasie, zakupiłem kolejne alu felgi od "chińczyka" - tak więc serialu ciąg dalszy.

Na początku czerwca, dotarły do mnie pikne białe felgi w LR-owym klimacie :) Ich konstrukcja na etapie zakupu była lekką niewiadomą, ale teraz wszystko już jasne.
Felgi to oczywiście beadlocki o dość podobnej (w pewnym zakresie) konstrukcji do innych prezentowanych na początku tematu "chińczyków". Wykonane są z "dziwnego" stopu aluminium - napisałem z dziwnego, gdyż zazwyczaj hasło "wykonany z aluminium" oznacza, że element będzie stosunkowo lekki, tu jest zgoła inaczej - w moim wypadku, znaczy się lepiej :)
Oto co dostajemy w zestawie:
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Element zewnętrzny, to jak widać solidny odlewany walec w tym wypadku lakierowany na biało. Pierścień wewnętrzny o dość dużej średnicy, co może nieco przeszkadzać (o tym jeszcze coś będzie), do tego ring, nieodzowne śrubeczki o dziwo w ograniczonej ilości :) oraz dekoracyjna maskownica nakrętki mocującej i hiciorek: wentylki!
Całość wykonana dokładnie, wszystko do siebie pasuje i wg mnie bardzo ładnie i skalowo wygląda. Można, a właściwie należy pomalować imitacje nakrętek na feldze jak i na dekielku, a wygląd na tym z pewnością zyska.

To co zaskoczyło mnie najbardziej, to waga tych felg! Zdjęcia dość dobrze obrazują masywność cylindra zewnętrzno-wewnętrznego. Niestety pewną wadą widocznej konstrukcji jest brak łatwej ingerencji i modyfikacji offsetu felg poza zmianą szerokości hexów.
A teraz historie wielkiej wagi:
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Felga już sama w sobie waży tyle co niejedno koło, więc mamy tu felgę "fabrycznie dociążoną".

cdn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-07-21, 09:35 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12359
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 272 razy
Wiek: 52

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Pierwsza przymiarka do składania kół ... przyprawiła mnie (o moje ulubione) uczucia ambiwalentne :| Felgi super, ale jak to złożyć?!!!
Wkładki włażą w nie te szczeliny co trzeba, ranty opon uciekają z mocowań, a ring po przez sprężystość gąbki nie daje się docisnąć do głównego elementu felgi?
Tak miesiąc temu wyglądało podejście numer jeden do montażu kół z wykorzystaniem opisywanych białych felg :decha Szczęśliwie - zanim je znienawidziłem - praca zawodowa wycięła mnie z życia na pond miesiąc. To wystarczyło, by do ponownego montażu podejść "bez uprzedzeń" i z garścią nowych pomysłów ... czytaj narzędzi :D
Sprawa pierwsza, to wymieniłem wkładki na nowe, grube, twarde, gdyż na ostatnim spotkaniu opony Defeka mocno kładły się na boki, było za miękko. Wyjęte wkładki okazały się mocno zużyte. Straciły na objętości, sprężystości oraz ogólnie zaczęły się powoli sypać, jakby ulegały "biodegradacji". W tej chwili nie jestem pewien, czy to oryginalne wkładki z chińskich Hyraxów, ale fakt jest taki, że trzeba choć tego nie lubimy od czasu do czasu zaglądnąć do kół i zobaczyć co tam gnije ;)
Inaczej mówiąc podjąłem działania, które jeszcze bardziej miały mi utrudnić składanie kół :D No ale przecież miałem teraz narzędzia i pewną znaną już na forum koncepcję użycia "ściągacza do montażu kół ... tyle, że tego nie wykorzystałem, bo rozwiązanie (w moim przypadku) okazało się dużo prostsze - czyli sprawa druga.
Sprawa druga, to lekka modyfikacja wkładek przy użyciu ostrego nożyka Olfy. Powiększyłem wewnętrzną średnicę wkładki o jakieś 2-3 mm, aby wewnętrzny pierścień nie rozpychał tak mocno jej i nie tworzył fałdek włażących przy montażu w niewłaściwe miejsca. Następnie po skosie rzędu 45* ściąłem wewnętrzną krawędzie wkładki uzyskując fazkę po całym obwodzie - czynność wykonana rzecz oczywista po obu stronach wkładki (zdjęć tej modyfikacji nie mam, ale jak ponownie rozłożę koło, to uzupełnię ikonografię).
I co dalej ...
Na szczęście zamiast kombinować z nie wiadomo jakimi rozwiązaniami i przyrządami (czasami niezbędnymi), najpierw podjąłem kolejną próbę złożenia kół, która poszła tym razem bajecznie prosto :) Pomimo wyraźnie większych i twardszych nowych wkładek, dociśnięcie ringu do głównego cylindra i skręcenie odbyło się jak na "tiutoralach" z YT-ba (gdzie 100 wcześniejszych nieudanych ujęć autorzy sobie odpuszczają ;) ) Czy kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie wkładki, by nie było problemów z włażącą gąbką w nie te miejsca co trzeba?! To potwierdzą lub nie, kolejni składacze kół opartych na tych felgach.

Poniżej finał i efekt prac - chiński Hyrax, układa się na tej feldze bardzo dobrze.
Załącznik:


Załącznik:



Koło w całości waży już konkretnie i to bez dociążania
Załącznik:



Uzyskany rozstaw po zewnętrznej opon (offset felg na razie nie zmierzony)
Załącznik:


Załącznik:



Koło na modelu
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-07-21, 20:19 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2013-12-01, 18:02
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 36

Model: Toyota Hilux, Chiński Defender 110
Imię: Paweł
Fantastyczne wypracowanie Wojtku :OK
A powiedz mi co z pierścieniem środkowym w Twoich felgach?
W moich pierscień był za szeroki i na oponę było bardzo mało miejsca, uznałem że trzeba to poprawić żeby ich nie poprzecinać dokręcając wewnetrzną obręcz. Wspominałem o tym w swoim garażu - na tokarce wyrównałem krawędzie i ustaliłem szerokośc 20mm. Po tym zabiegu koła poskładałem bez żadnego problemu.
Wzór felgi co prawda inny ale sama konstrukcja taka sama.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-08-04, 09:48 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12359
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 272 razy
Wiek: 52

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
rasta napisał(a):
A powiedz mi co z pierścieniem środkowym w Twoich felgach?

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję - zmiany w pracy + krótki wyjazd i już umykają tematy :/

Jak wspomniałem - przed modyfikacją wkładek, "nieszło" tego w całość złożyć :decha Ale po w/w nie było żadnego problemu i nie odczuwałem przy składaniu żadnych oporów.

Możliwości są dwie (lub nawet więcej ;) )
- albo problem zlikwidowała modyfikacja wkładek
- albo opony mają na tyle różne ranty, że u ciebie był problem u mnie nie
- albo pierścienie są tak ostre, że przecięły moje opony bez wyczuwalnego dla mnie oporu przy skręcaniu, o czym jeszcze nie wiem ... :| sprawdzę
- albo ...

Wariant z uszkodzeniem opon, mam nadzieję jest mało prawdopodobny. Model był ostatnio mocno eksploatowany, koła trzymają szczelność, a na licznych trawersach przy ciężarze modelu grubo ponad 5 kg, nie miały żadnej tendencji do "spadowywania". Z tym, że jak napisałem wyżej - rewizja, odpowie na pytanie w sposób jednoznaczny.

Na koniec wypadu, koła prezentowały się tak:
Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO