Teraz jest 2019-10-23, 14:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane:2017-12-31, 21:41 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 6134
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 69 razy
Otrzymał podziękowań: 142 razy
Wiek: 40

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018/2019, materiały do pobrania:
(brak zmian w zakresie wymogów technicznych względem sezonu 2017)

1. Pełna treść regulaminu - wersja do druku:
Załącznik:
4. EXTREME 2018.pdf [683.39 KiB]
Pobrane 506 razy


UWAGA! W trakcie opracowania jest errata, dopuszczająca start modeli niespełniających wymagań technicznych nie mających wpływu na właściwości terenowe (wnętrze, lusterka, oświetlenie) za odpowiednią karą punktową, proszę o cierpliwość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-31, 21:42 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 6134
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 69 razy
Otrzymał podziękowań: 142 razy
Wiek: 40

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Rezerwacja na FAQ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-01-19, 18:56 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2011-06-13, 18:29
Posty: 43
Lokalizacja: Konin
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 34

Model: RS4 Rally mod RWD Drift pack, Vaterra Asscender
Imię: Dariusz
Witam

Przeszukując forum nie udało mi się znaleźć takiej informacji.
Czy dozwolone jest stosowanie opon które były modyfikowane pod względem rozmiaru np zmiana z 2.2 na 1.9 oczywiście w przypadku gdy ich rozmiar rzeczywisty po modyfikacji mieści się w ograniczeniach klasy extreme ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-01-19, 20:50 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 6134
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 69 razy
Otrzymał podziękowań: 142 razy
Wiek: 40

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Modyfikacje opon są zabronione w SS i SC, w klasie Sport i Extreme nie ma takiego zapisu. Co prawda do tej pory nieliczni jeśli stosowali modyfikacje, to dotyczyły one rzeźby bieżnika, a nie średnicy wewnętrznej, jednak regulamin EX i SP tego nie zabrania. Jesteś pewien, że opony po modyfikacji będą na tyle wytrzymałe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-03, 22:22 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2011-06-13, 18:29
Posty: 43
Lokalizacja: Konin
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 34

Model: RS4 Rally mod RWD Drift pack, Vaterra Asscender
Imię: Dariusz
Jeszcze jedno pytanie z trochę innej beczki. Nie udało mi się znaleźć jasnej odpowiedzi więc wolę zapytać. Czy regulowana wysokość zawieszenia jest zabronione. Chodzi o możliwość zdalnej regulacji wysokości zawieszenia ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-03, 22:32 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12359
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 272 razy
Wiek: 52

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Cytuj:
20. Inne wykluczenia :
a) zabronione jest stosowanie mostów typu MOA,
b) nie wolno stosować systemów zmieniających pracę zawieszenia,
c) zabronione jest stosowanie dodatków do kół ułatwiających poruszanie się w terenie (np. łańcuchy, kolce)
d) zabronione jest umieszczanie pakietów zasilających na mostach lub linkach zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-04, 05:35 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2011-06-13, 18:29
Posty: 43
Lokalizacja: Konin
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 34

Model: RS4 Rally mod RWD Drift pack, Vaterra Asscender
Imię: Dariusz
Wiedziałem że warto zapytać dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-06-13, 16:27 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7927
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy
Wiek: 31

Model: Toyota:Hilux/LC79/LC80/ Jeep:XJ/TJ KrAZ 255b U4000
Imię: Borys
Czy jest możliwa zmiana uszkodzonej karoserii na oesie na inna? Czy po prostu model jest definitywnie wycofany z dalszej rywalizacji?
Tzn biorę pod uwagę wariant, że podczas rolki może się uszkodzić karoseria i zrobić się kabriolet (toyota-hilux-3th-rat-by-jerry-cornelius-t14647-15.html ). Mam słupki przednie wzmocnione poxiliną po usterce ale nie jestem do końca przekonany o skuteczności, tzn nie mam pewności czy nie pęknie w innym miejscu.
Fizycznie nie jestem w stanie naprawić na zawodach budy toyoty rat, ale mam 2 model axiala (podczas zawodów pełni funkcję zapasowych części ;) ) i karoserię Jeepa Cherokee , stąd powyższe pytania.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-08-25, 22:41 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 494
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Wiek: 39

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Poniżej na zdjęciu konstrukcja klatki bezpieczeństwa, którą przylutowano do poobcinanej ramy od SCX10.1.
Pytanie: czy taka konstrukcja spełnia wymogi klasy Extreme?
Chodzi mi o zapis, że długość ramy nie może być mniejsza od rozstawu osi a w tym wypadku oryginalna rama z tyłu przechodzi w konstrukcję klatki.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-08-27, 09:33 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 20:53
Posty: 459
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 28

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
Moim zdaniem rama jest integralną częścią klatki (tylko w innej formie), a zatem powinno spełniać wymogi regulaminu. Wydaje mi się, że Żabka ( toyota-bj40-zabka-t14562.html ) startująca w extreme stosuje takie rozwiązanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-05-27, 15:56 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2011-06-13, 18:29
Posty: 43
Lokalizacja: Konin
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 34

Model: RS4 Rally mod RWD Drift pack, Vaterra Asscender
Imię: Dariusz
Witam mam drobne pytanie odnośnie przepisów klasy extreme.

Opis klasy wskazuje że napęd ma być stały na obie osie. Jednak z drugiej strony funkcja DIG jest dozwolona a to przeczy temu zapisowi.

Kolejnym przykładem jest zgoda na stosowanie dwóch silników. To sprawia że napęd obu osi może być niezależny od siebie. Jak się to ma do zapisu o stałym napędzie.

Czy w takim układzie zastosowanie mechanizmu różnicowego w mostach czy między osiowego stoi w sprzeczności z zapisem o stałym napędzie ?

No i ostatnie. Czy poprzez stały napęd mam rozumieć że wszystkie koła kręcą się z tą samą prędkością ? Bo to by znaczyło że stosowanie underdrive i overdrive jest niezgodne z przepisami ?

Bardzo dziękuję za odpowiedź pozwoli to wyjaśnić wszelkie wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-10-07, 09:44 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-14, 00:21
Posty: 73
Lokalizacja:
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Model: Tamyia vdf (Drift) do trialu narazie dorastam
Imię: Daniel
Jako że sezon zakończony chciał bym spytać o "cenę" pomocy typu trapy i wciągarka. Troszkę mało logiczne wydaje się bardziej opłacalne taranowanie trasy a niżeli np skorzystanie z wyciągarki, może jestem w błędzie i jeśli tak jest proszę o wyjaśnienie.

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-10-07, 11:56 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2432
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Wiek: 36

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
dyzio007 napisał(a):
Jako że sezon zakończony chciał bym spytać o "cenę" pomocy typu trapy i wciągarka. Troszkę mało logiczne wydaje się bardziej opłacalne taranowanie trasy a niżeli np skorzystanie z wyciągarki, może jestem w błędzie i jeśli tak jest proszę o wyjaśnienie.

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Po przeanalizowaniu naszej rozmowy na zakończeniu sezonu przypomniało mi się czemu wyciągarka jest tak droga.
Chodzi o to by zmusić ludzi do myślenia na trasie a nie tylko używania wyciągarki.
Ale fakt. Cena za wyciągarkę odstrasza i wielu z nas uważa, że to kara i woli kopać w miejscu, co nie raz kończy się złapaniem większej ilości punktów a i tak musimy się wyciągać.
Myśle, że to podejście nasze do jazdy musiało by się zmienić.
Więcej kalkulować, użyje wyciągarki to tylko 40pkt ale bramka czysta.
Sam nie raz się łapie na tym, że boje się tych 40 pkt za wyciągarkę a i tak potem jak już dwa razy skoszę trzy razy cofnę, zaliczę rolke, biorę wyciągarkę :(


Drinek napisał(a):
Witam mam drobne pytanie odnośnie przepisów klasy extreme.

Opis klasy wskazuje że napęd ma być stały na obie osie. Jednak z drugiej strony funkcja DIG jest dozwolona a to przeczy temu zapisowi.

Kolejnym przykładem jest zgoda na stosowanie dwóch silników. To sprawia że napęd obu osi może być niezależny od siebie. Jak się to ma do zapisu o stałym napędzie.

Czy w takim układzie zastosowanie mechanizmu różnicowego w mostach czy między osiowego stoi w sprzeczności z zapisem o stałym napędzie ?

No i ostatnie. Czy poprzez stały napęd mam rozumieć że wszystkie koła kręcą się z tą samą prędkością ? Bo to by znaczyło że stosowanie underdrive i overdrive jest niezgodne z przepisami ?

Bardzo dziękuję za odpowiedź pozwoli to wyjaśnić wszelkie wątpliwości.


Dobre pytania!
Sam jestem ciekawy.
Ogólnie dig jest dozwolony, overdrive też, ale już np w trx4 nie wolno w trakcie oesu używać blokad. (Musisz jechać na zablokowanych) co jest dla mnie bardzo dziwne...
Nie ma zapisu zabraniającego użycia dwóch przekładni i dwóch silników pod warunkiem, że znajdują się na ramie.
Myśle, że stwierdzenie „stały napęd” tyczy się tylko właśnie opcji rozłączania napędów jak w trx4.
Ps. Był bym za zniesieniem tego zapisu. Chciał bym zobaczyć czy ta opcja na trasach by coś pomogła :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO